Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan profitten komme fra?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag!

Jeg fik en idé om et booking bureau for undergrunds musikanter lige efter nytår iår ( www.upline.dk ). Dengang var idéen først, at profitten skulle komme fra kunstnerne selv - Altså at de betalte for reklame og markedsføring af dem selv. I håb om spillejobs og eventuelt blive opdaget af større selskaber.

Jeg spurgte en del personer til råds om idéen, og det mente skam den var fin ( Sjovt nok kom der så et par måneder efter www.juuger.dk ). Men som dagene gik og man fik lavet en plan over det hele. Virkede det simpelthen upersonligt og umuligt at kunne opfylde folks drømme på den måde. Jeg skrottede derefter idéen halvt, og følte mere for at gå efter enkelte grupper/solo artister indenfor hiphop da jeg både har kendskab til netværket og hvad der er potientalt salg i, og lagde et administrations gebyr oveni hvert enkelte spillejob. Men som tiden er gået vil jeg gerne have at dem jeg har inde i projektet har større mulighed for at komme ud og spille uden at tænke på andet end dem selv og arrangørende, plus jeg vil gøre priserne mere atraktive og fristende. Har jeg valgt at cutte al profit fra artisterne. Derefter vil jeg høre om der er nogen der har en idé til hvor jeg kan få noget profit fra. Har tænkt mig at udvide til model side og online radio også (vi har pt. et online radioshow kørende om torsdagen) og måske noget fotograf kontakt også. Jeg har bare lyst til at få dækket mine udgifter og måske en lille skilling oveni hatten også. Jeg brænder bare for at der kommer noget ud af mit arbejde og se hvad jeg har præsteret - Og det betyder ikke nøvendigvis kroner og øre ;) Plus at det er en ting jeg har kørende ved siden af job som tager en del fritid og som er 100% frivilligt.

Lige til info er der i gennemsnit 10000 hits om måneden*

Jeg bruger dette som en mulighed for de mange talentfulde sjæle derude, og den dejlige tilfredsstillelse ved at have udført noget selv og iværksat.

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Skrevet kl. 14:10

Slet ingen idéer? :)

Fra Kruså
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:54

Hej Mickel P,

Min første tanke er at profitten nok skal komme fra forbrugeren, som alle andre steder,
altså os der lytter og går til koncerter.

Hvis du holder dig til Hiphop/undergrundsmusik (ved ikke lige hvorfor du vil ha' modeller med, selvom de da er skønne at kigge på), så ville jeg slå på communitiet. Opret en hitliste, vip-liste, groupie-liste m.m. som kan få publikum i spil omkring dine bands og spillesteder, men lav det lidt interaktivt i stedet for bare endnu et forum. Dernæst ville jeg hive fat i spillestederne og tilbyde dem at være med (evt. gratis), måske kan du lave konkurrencer for de forskellige lister, f.eks. et band-stand på et spillested for top 5 bands eller superbilletter til et arrangement for dine vip-members eller groupies. Online radio lyder fedt, specielt hvis du har mulighed for at spille live fra nogle af dine koncerter, eller lave et par relevante interviews.

Din fortjeneste hiver du så fra spillestederne, som jo får den fra publikummerne, præcist hvordan den skal skæres er en forhandlingssag.

Desuden er der jo altid muligheden for donationer og adwords og lignende.

Håber der er noget du kan bruge, jeg er ikke selv fra "miljøet" så jeg aner ikke, om der overhovedet er nogen
der ville hoppe på den - og måske er det også for ambitiøst til et fritidsprojekt? Smile

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Skrevet kl. 19:57

Den idé har jeg også haft i tankerne. Men ja, rimelig ambitiøst for fritids "arbejde" - Dog har jeg i tankerne at lancere det, eller noget lign. Når jeg er kommet på den gode side af 18 år (Er pt. 17)

Men da jeg ikke ønsker at fortjenesten skal komme fra dem der booker eller dem der bookes - Dvs. Et helt nyt koncept om booking. Vil jeg se om der var anden mulighed, som du nævner adwords eller donationer. Men kan ikke se hvor donationerne skulle komme fra :) Nogle idéer dertil?

Men ihvertfald mange tak for dit svar!

Fra Kruså
Tilmeldt 8. Aug 06
Skrevet kl. 22:32

Ja okay, jeg kunne godt se at da jeg først kom igang så blev det nok for omfangsrigt Smile.

Donationerne skulle komme fra alle der nu besøger dit site, og synes du gør et godt stykke arbejde, Paypal har lavet det vældigt nemt at integrere i ens eget site (men det er jo lidt besværligt for de besøgere, der ikke har en Paypal konto). Adwords, som skulle have været AdSense Angel, er så at sige gratis for dine brugere, det kræver bare at de ser lidt links på dit site, og klikker på dem engang imellem.

Så vidt jeg kan læse af dit indlæg, så ønsker du ikke at fortjenesten kommer fra bands eller spillesteder (er det korrekt?) I så fald er der vel kun brugerne tilbage at hive en evt. fortjeneste fra... jeg vil nødig sige at det er nyt indenfor booking Wink

På den anden side, hvis du kan sige til dine brugere at når de har klikket på disse links 100.000.000 gange (eller hvor meget der nu skal til) så er der gratis koncert, med et af brugerne bestemt band fra dit site, hvem ved hvad der så kan ske?

Fortsat god aften...

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Skrevet kl. 23:19

Ja adsense* Haha. Synes det så lidt underligt ud også. Synes ikke sådan en stribe forskellige reklamer med "google design" Vil passe ind :) Donationen dér ville være potientalt og samtidigt også have det link som eventuelt er custom. Så kan overskud gå til arrangering af gratis koncerter og samtidigt tilskrivelse af nyhedsbrev for at holde sig opdateret hvor man kunne have en musik relateret reklame med? :)

Fra Kruså
Tilmeldt 8. Aug 06
Skrevet kl. 23:55

Det kunne i hvert fald være en fin start, men hvis du skal have en vis indtægt fra reklamer, er det vigtigt at dine brugere kommer igen (kræver opdateret indhold og en fair chance for at "blive set" for dine bands), og synes at det er relevant fortsat at klikke på dine links (ved ikke lige hvor mange forskellige musiklinks adsense kan diske op med).

Nyhedsbreve er en god ide, men kun hvis du sender dem ud regelmæssigt, og har noget at sige med dem Smile

Hvis du kan opbygge en trofast brugermasse på den måde, har du et rigtigt godt grundlag, når tiden til de "store ideer" kommer.

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Skrevet kl. 10:28

Lige til det med model osv*

Jeg havde tænkt mig at "Upline" skulle være det overordnede navn. Så ville der dertil være "Upline Music" "Upline Model" osv osv :) Altså så nuværende kommer til at fungere som et slags main site hvor man kunne klikke sig videre til en af undersiderne :)

Ja, havde tænkt på en event kalender som også ville blive sendt ud regelmæssigt med opdateringer. Evt. Update omkring det danske musik marked. Men nu tænker jeg jo så lige over, hvis jeg har tænkt mig at lave andre sites. Så bliver jeg jo også nødt til at lave noget lign. På de andre sider.. Tanke torsk :P .

Jeg må lige prøve at tage en tænkepause :)

Og tak for svarene du giver!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)