Goddag!
Jeg fik en idé om et booking bureau for undergrunds musikanter lige efter nytår iår ( www.upline.dk ). Dengang var idéen først, at profitten skulle komme fra kunstnerne selv - Altså at de betalte for reklame og markedsføring af dem selv. I håb om spillejobs og eventuelt blive opdaget af større selskaber. Jeg spurgte en del personer til råds om idéen, og det mente skam den var fin ( Sjovt nok kom der så et par måneder efter www.juuger.dk ). Men som dagene gik og man fik lavet en plan over det hele. Virkede det simpelthen upersonligt og umuligt at kunne opfylde folks drømme på den måde. Jeg skrottede derefter idéen halvt, og følte mere for at gå efter enkelte grupper/solo artister indenfor hiphop da jeg både har kendskab til netværket og hvad der er potientalt salg i, og lagde et administrations gebyr oveni hvert enkelte spillejob. Men som tiden er gået vil jeg gerne have at dem jeg har inde i projektet har større mulighed for at komme ud og spille uden at tænke på andet end dem selv og arrangørende, plus jeg vil gøre priserne mere atraktive og fristende. Har jeg valgt at cutte al profit fra artisterne. Derefter vil jeg høre om der er nogen der har en idé til hvor jeg kan få noget profit fra. Har tænkt mig at udvide til model side og online radio også (vi har pt. et online radioshow kørende om torsdagen) og måske noget fotograf kontakt også. Jeg har bare lyst til at få dækket mine udgifter og måske en lille skilling oveni hatten også. Jeg brænder bare for at der kommer noget ud af mit arbejde og se hvad jeg har præsteret - Og det betyder ikke nøvendigvis kroner og øre ;) Plus at det er en ting jeg har kørende ved siden af job som tager en del fritid og som er 100% frivilligt. Lige til info er der i gennemsnit 10000 hits om måneden* Jeg bruger dette som en mulighed for de mange talentfulde sjæle derude, og den dejlige tilfredsstillelse ved at have udført noget selv og iværksat. |
Slet ingen idéer? :)