Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdsaftaler

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle iværksættere!

Jeg samarbejder med et andet firma, og vi udveksler bl.a. teknologi og produkter. Men selvom alt er fryd og gammen i vort papirløse forhold, så skal der altså noget på papir nu. Især pga. øget risici på større og større projekter.

Men jeg mangler en template jeg kan bruge til at lave en samarbejdsaftale på så jeg er sikker på at få det væsentligste med (jeg er ikke jurist, og vil helst ikke betale for en :-). Egentlig også en template til en NDA (non-disclosure agreement).

Er der nogle af jer der ved hvor man kan downloade den slags uden at skulle betale en formue for det?

mvh Carsten
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten,

Du er velkommen til at skrive til mig. Jeg har en NDA med en udenlandsk samarbejdspartner. Jeg kan godt fortale dig, hvad sådan én kan indeholde. Den er dog på engelsk og er lidt branchespecifik.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 


Du kan erhverve diverse kontrakter på www.dokummenter.dk . Derudover tror jeg også, at advokat-firmaet  "Stakemann" har udkast til kontrakter som kan nedtages gratis.

 

Ellers arbejder jeg sammen med en advokat fra Ret & Råd, og han kan helt sikkert skaffe dig et kontraktudkast.

 

 

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan hente aftalerne gratis hos Startguiden: http://www.startguiden.dk/kontrakt_standard/26743/1/0.

Jeg har lige siddet og kigget leverandøraftalen igennem - den er okay som udgangspunkt. Du kan jo altid arbejde videre med den og tilpasse den til dine forhold
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes en masse, som kan hentes gratis - budgetter, forretningsplaner, aftaler. Alt ligger som en skabeloner, så det kan tilpasses.

Jeg har selv brugt forretningsplanen for liiige at tjekke, om jeg havde fået alt med.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen...

Tak for svarene - en stor hjælp.

Startguiden.dk er faktisk et OK site - og så er det endda et offentligt site

mvh Carsten
Tilmeldt 27. May 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carten !

Du kan prøve at se på www.dokumenter.dk
 
Har du behov for en advokat bistår jeg dig da også gerne.
 
 
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne også godt bruge nogle råd vedr. kontrakter. Jeg er ved at udforme en standard kontrakt for noget freelance arbejde. Jeg er kommunikationsrådgiver og udfører PR og Marketing opgaver for mindre og mellemstore virksomheder. Jeg skal til at arbejde fast for nogle virksomheder dvs. de betaler mig et fast beløb om måneden for at står for deres PR arbejde.

Jeg er i tvil om et punkt vedr. misligholdelse.
 
Jeg har medtaget følgende i kontrakten:
Parterne, beskrivelse af opgave herunder mine forpligtelser overfor virksomheden, periode, beløb, betalingsbetingelser.  
Er der noget jeg mangler f.eks. kundes forpligtelser? De forpligter sig til at betale :-) samt at levere informationer...
 
Mange hilsner
Frederik  
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik - Det er vigtigt, at det fremgår af kontrakten, hvordan du får oplysninger af dem, du laver PR for. Hvis du selv skal rundt i virksomehden og researche på "de gode historier" er opgaven en helt anden, end hvis du får dem serveret pr. mail.

Det er også vigtigt at i aftaler, hvordan du skal aflevere dine arbejder - papir, mail, tryksag osv.
 
Hvis du har omkostninger, der skal dækkes ind, skal det være aftalt.
 
Og så skal det frem for alt være aftalt, hvordan, hvornår og hvor dyrt parterne hver især kan komme ud af aftalen.
 
- jeg tror umiddelbart det var det hele.
 
mvh Hans
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Tak for dine gode inputs. Jeg har arbejdet som selvstændig et par år, men har aldrig fået lavet en standard kontakt og tænkte at nu var tiden inde.
 
Flere forslag modtages gerne :-)
 
Mange hilsner
Frederik
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)