Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udleje boliger.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej efter længere tids overvejelser er jeg kommet på noget som jeg virkelig vil arbejde med, jeg vil udleje boliger men jeg ved ikke hvordan jeg får fat på kunder og jeg ved hellere ikke helt hvordan jeg kommer igang. ( jeg er 17) jeg ved hvordan jeg kan få boligerne annoncet og hvordan man fremviser en bolig men jeg ved ikke helt hvordan jeg kan skaffe kunderne og hvordan jeg klarer alt papir arbejdet jeg kan sagtens lave en kontrakt og indflytterraport men ellers jeg det ikke helt. Embarrassed

Hvad gør jeg?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:13

Ikke for at skyde din plan ned - Men har du en større ejendomsporteføjle som 17 årig?

Eller har du ikke boligerne selv?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Aug 08
Skrevet kl. 23:01

Jeg har ikke boligerne selv, Folk skal komme og sige til mig fx. vil du udleje/fremvise min bolig for mig, så skal jeg så prøve at udleje boligen.

Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:08

Jeg ved som udgangspunkt intet om branchen, men her er hvad jeg ville forsøge først.

Da markedet for boligudlejning virker til at være ganske mættet (der er mange udbydere, og en stor del af dem har godt fat i folk), ville min tilgang til det være, at forsøge at benytte deres "flow" af kunder til at sælge din ydelse. Med andre ord, at du på en eller anden måde, kan få indsat dig selv, som led mellem en (mange) boligudlejningsside og selve udbyderen af boligen. Dette kan jo typisk gøres ved at du tilbyder udlejerne at klare ting for dem (oprette udlejningsannouncen, tage billeder, rundvisninger, osv.) som de ikke selv gider, og så tage et eller andet beløb for det. Hvordan du får indsat dig selv som dette led er der flere bud på. Man kan f.eks. forsøge at kontakt udlejningssiderne og få en eller anden henvisningsaftale med dem (din argumentation er jo, at et salg til dig er et salg til dem; alle vinder). Man kan også prøve at kontakte udbydere direkte med dit tilbud (sende dem et brev, ringe til dem). Sidstnævnte kan også prøves som et indlæg i de lokale dagblade (udlejere læser ofte de der "jeg søger lejlighed, hjælp hjælp!"-opslag).

Du skal dog først og fremmest tænke på, hvem din målgruppe er. Er det Hr. og Fru Hansen, som udlejer deres andet hus, eller en udlejer som ejer 10 boligblokke. Nu større virksomhederne er, nu større sandsynlighed for, at de allerede har en person til at udfører disse opgaver for dem. Samtidigt vil det være svært at sælge et produkt som "jeg opretter announcen for dig" hvis man kun har ét hus; hvorfor betale x kroner for noget man kan overskue på 10-15 minutter? Så jeg tror du leder efter en gruppe et eller andet sted der imellem.

Tilmeldt 7. Aug 08
Skrevet kl. 21:50

Tak for hjælpen jeg håber jeg kan komme videre med mit projekt, Der er mange ting jeg kan bruge ud fra det du har skrevet til mig! Smile

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:55

Moose:

Det er jo ikke mættet. det afhænger af hvor du bor og hvordan du laver "reklame". Jeg har sat annoncer på Lejebolig.dk og Boligportal.dk, hvor jeg 2 dage inden jeg overtog en lejlighed havde 5 der ville se den, fik nøglen kl 1 og en der skrev under kl 20.

Lad være med at bruge mange penge på reklame og annoncer når det Mund til mund virker godt og der er gratis services der virker på nettet.

Når du skal lave en annonce er gode billeder vigtigt, det sælger altid godt at de kan se hvad andre har brugt pladsen til.

Jeg har et par gode tips:

Hvis du vil starter i branchen som udlejer skal du sørge for at du har en masse ting på plads, da du er ret ung og ikke særlig meget erfaring..

Overvejelser:

1. Sørg for at spare penge op til udbetalingen på din første lejlighed

2. Sørg for at skære dine omkosninger på dig selv ned.

3. Enten få et fuldtids arbejde eller få et job som giver godt ved siden af skolen.

4. Vil du være personen der ringer rundt og skal være "ledig" hver dag, og tage til bank, advokat møder etc.

5. Ingen gæld.

6. Tjek priser på boliger i dit område, tjek hvad alle de forskellige lån står for. det er en jungle at komme i gennem, og du vil føle dig mindre dum overfor din bank rådgiver når han/hun skal forklare dig hvad for et lån du skal vælge. Det imponere meget når du skal forstå

Ting du skal have ordnet for at komme godt fra start:

1. Personligt Budget. Sørg for at få et budget med ALT hvad du har om måneden og rådighedsbeløb til dig selv. Banker sætter stor pris på orden og overblik på den personlige front.

2. Meld dig ind i en A-kasse hvis du for arbejde på fuldtids. Det er et must at du er understøttelse berettiget.

3. Sørg for 3 Lønsedler, årsopgørelse, forskudsopgørelse etc.

4. Budget på den lejlighed eller ejendom du påtænker dig at købe. Giver den overskud om måneden etc. Kan det løbe rundt med din private økonomi at du har et tab på lejligheden om måneden etc.

der er sikkert mere du skal være opmærksom på men det er da en god start og mine 50cents.

Jeg er selv 20år og har inden for et halvt år købt mine 3 første lejligheder og snart min fjerde, og har været så heldig at alle mine kan løbe rundt om måneden. :)

Har du flere spørgsmål kan du lige adde mig på msn(dexxmo@live.dk) så kan jeg hjælpe dig hvis du har flere spørgsmål:) andre er selvfølgelig også velkomne.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:08

Nu kan jeg ikke lade være med at stikke snuden frem når det drejer sig om boligannoncer.

Der er altid plads til et par annoncer mere på www.snus-et-hus.dk   Wink

Mvh.

Tilmeldt 7. Aug 08
Skrevet kl. 21:06

Big Smile Ja okay.

Det er ikke fordi jeg vil købe boliger... Jeg vil udleje dem for andre investore eller fx, hvis nogle skal fremleje deres bolig i 2 år kan jeg sørge for at fremvise boligen og annoncere boligen så de kan spare tid og resurser hvis du forstår :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:14

Ahh okey. Men jeg syntes du skulle vente et par år. Få en del viden om regler og hvordan det hele med ulejning hænger sammen. Der er mere i det som så og dig som mellemmand skal stå til ansvar hvis lejeren finder et smuthul i lejekontrakten eller bryder den etc. :)

Hold fast i din idé, hvis du fokusere nok på den og er seriøs skal du nok finde folk der er interesseret.

Good luck

Per Bruun Jespersen

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 23:14

uhm ja gratis reklame kan være godt når det er nyttigt

så jeg smider da lige www.bolig4u.dk hvor du gratis kan finde / udleje boliger

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)