Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil, hvad gør jeg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Jeg er gået "fuldtid" med min firma og har dertil et par spørgsmål.

I øjeblikket kører jeg erhvervsmæssige formål i min privat bil (ny vogn, 2008, 350K nypris).

Hvis jeg forstår reglerne korrekt er en 100% firmabil en bil der KUN bruges til erhvervsmæssige formål.

Dette er ikke hvad jeg er efter, jeg er efter en løsning hvor jeg kan bruge bilen både privat og til erhverv, men hvor jeg kan trække de kørte km. (slitage osv). fra når jeg kører for mit firma.

Derudover vil jeg gerne have lidt indsigt i gulplade biler også, reglerne og fordelene (og mulighederne).

Ud over firmaet har jeg et lille deltidsjob 1-2 gange om ugen.

Jeg kører årligt ca. 10000-12000 km

Jeg vil skyde på at de 3000-4000 af dem er til deltidsjobbet (Her får jeg almindeligt fradrag ved skat). 2000-4000 af dem er for virksomheden (intet fradrag eller andet i øjeblikket). Og de sidste til privat kørsel.

Håber i kan hjælpe :)

Det er en almindelig benzin bil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09

Hej!

Du skal føre kørebog, og får fradrag pr. kørte erhvervskm. 3,47 per km op til 20tkm.

Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:13

Hej igen Peter :)

Du er da altid klar til at hjælpe, mange tak.

Hvordan indfører jeg dette fradrag mht. til regnskabet?

Er det inkl./ekls. moms og skal det bare listes som en almindelig udgift i regnskabet?

Ud over det så læste jeg noget med en formindskelse af moms beløbet på bilen når den også blev brugt til erhverv (altså af købsprisen) er dette ikke aktuelt når jeg kører så "lidt" i den?

Dækker de 3,47 over slitage, værditab og brænstof udgifter?

Tak igen!

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18

Hej igen!

Du debiterer kørselspenge som en udgift og krediterer mellenmregning med dit firma.

Herefter kan du hæve beløbet skattefrit fra mellemregningen, og dit firma får fradrag for kørepengene.

Kørepenge er uden moms i din situation.

Ja....de 3,47 dækker alle driftsudgifter.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)