Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direct mail. -Adresse database

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det billigste er vel at gå ind på krak.dk og skrive dine søgeord ind på find firma og vupti så får du en hel liste over alle de firmaer der er reg. her står der også tlf. nr. og hjemmeside og andet, det var min indgangsvinkel til en potientiel kunde liste og den har jeg så arbejdet mig udfra og det var ganske gratis, men det foregik på copy paste metoden


 

Hilsen Katrine 
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tag istedet og send en personligt drejet mail til alle dine potentielle forhandlere/kunder hvad det nu er du skal have fat i. Selvfølgelig kan meget standardtekst jo godt være copy-pastet - men det gør samtidig mailen legal hvis den henvender sig direkte med person osv.


Det er ikke korrekt, iflg. markedsføringsloven er al henvendelse via elektronisk post til forbruger eller ehvervsdrivende forbudt, såfremt det er med henblik på afsætning af varer/serviceydelser osv., jo mindre vedkommende på forhånd har anmodet om det.

Ligesom jeg nævnte i en anden tråd er det lidt ironisk, jeg finder i hvert fald telefonsælgere mere generende og tidskrævende end hvis jeg skulle modtage en e-mail fra en virksomhed som jeg nemt bare kunne slette :)

Paragraf §6A:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000069929-REGL
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm..., den er taget til eftertanke Sune! Selvfølgelig er loven jo ''ufravigelig'' men jeg må indrømme at jeg har sendt mange kundebreve (kundemails) igennem tiden, og er Aldrig blevet skyldt for spam - men det er fordi mine mails er skrevet med vinkel direkte til den enkelte kunde, nøjagtig som et specificeret tilbud - og det er aldrig blevet opfattet som spam... jeg ved da godt jeg sikkert kunne knaldes for det et eller andet sted langt ude, men da aldrig i en målestok som f.eks. Debitel

Desuden lægger jeg jo i mit indlæg også op til at et brev virker bedre....

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig :) jeg synes det er underligt at det kan betragtes som spam hvis det sendes som et personligt brev, og blev da også overrasket da jeg i sin tid læste det.
Jeg tror mange sender direkte mails i den forstand og mange modtager dem, uden at ane at det kan betragtes som spam.
Ligeledes tror jeg chancerne for at nogen ville betragte en personlig mail som spam, men ikke desto mindre siger lovgivningen jo at det er ulovligt, så chancen er der vel i princippet for at der kunne ske noget hvis nogen klagede.
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørgsmålet er, om der ikke er en balancegang her?

Hvis ellers det er udformet ordentligt, og du bare har en lille biks, er der nok ikke den store sandsynlighed for, at der er nogen, der vælger at bruge tid på at politianmelde dig - selvom det du gør, rent faktisk strider mod lovens budskab. Når det er sagt, tror jeg imidlertid, du skal træde meget varsomt - folks lunte kan være ufatteligt kort.

Er du en stor virksomhed og bruger de samme metoder, og oveni købet vælger at bruge din mail til at lægge en konkurrent for had, kan man vel ikke fortænke nogen i at gribe knoglen til nærmeste politigård? Det var så vidt jeg husker det, der var essensen af Debitel-sagen.

Ergo: Risikoen for at blive knaldet er der, hvis man vover sig ud på det dybe. Men risikoen for at blive fanget i lovens netmasker er nok proportionel i forhold til, hvor stor fisken - du - er. Og nej, det spiller ingen rolle, om budskabet er gjort personligt eller ej - det er blot teknik.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune: Vi skal jo træde varsomt med udsendelsen af mails, for dygtige folk som Thorborg sidder jo og tjener til deres Hawaii-golfrejser og selvkørende græsslåmaskiner på at lave programmer der blocker os for sådanne narrestreger (Du ka'' ta det Martin...)

Mads: Jeg vil til dels give dig ret..., da jeg i sin tid startede min forretning, dengang var det hjemmesider, brugte jeg pressemeddelelser som i øvrigt var den væsentligste faktor for at min forretning blev etableret.

Men da vi sad og anede at nu var det måske svært at høste mere PR sådan lige i denne omgang, og måtte igang med overvejelserne - satte vi os ned 3 mand uafbrudt og fandt grimme hjemmesider. Brugte 10-15 minutter på at kigge siden ordentligt igennem, finde problemerstillinger (navigationsstruktur, overskuelighed, funktioner, brugervenlighed, tekst og ikke mindst design) og lavede herudfra en grundig vurdering af virksomhedens hjemmeside.

Succesraten var slet ikke til at tage fejl af... selvfølgelig taber man nogle og vinder nogle, men jeg vil vove den påstand var det dengang kommet til en retssag fordi én af mine sydsjællandske kollegaer havde følt sig trådt over tæerne, så var mine mails så tilpas individuelle at det ikke var blevet til noget... det var en 100% individuel analyse fra kunde til kunde, og 100% individuelt tilbud - så jeg skal da ikke kunne sige om jeg havde vundet eller tabt, men jeg tror godt jeg ved hvad jeg ville sætte mine penge på

Og når det så er sagt, så er det jo slet ikke på nuværende tidspunkt relevant at inddrage Debitel-sagen... for skulle de sidde og lave den slags omfattende arbejde pr. kunde ville de nok ikke eksistere i dag... hehe!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad og tænkte. Og når jeg tænker er det fordi jeg vil spare penge. :-)


Hvis vi nu alle herinde oprettede en såkaldt holding, så kunne vi købe en kæmpe pakke fra f.eks. DnB http://dbdenmark.dnb.com/Danish/default.htm

 

Så kan vi alle smide 100 kroner hver og så har vi da alle sammen samtlige adresser og opdateringer hver kvartal. 

Er det ulovligt? - Nej vel. Det kæver nok noget at etablerer den holding, men er det ikke sådan man kan gøre en masse ting ret billigt.

 

Det kan da ikke være rigtigt at vi alle skal betale så meget for en virksomhedsdatabase.

 

Og iøvrigt, findes der andre erhvervsbiblioteker her i København ?

 

Venlig hilsen

WHA

Spyman_dk - Når overvågning er det afgørende.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Wassim

Jeg ved ikke med en holding, kræver det ikke ApS osv... det bliver jo et kæmpe menageri...

Men hvad med en forening, det koster jo intet og kræver blot en bestyrelse mv. - spørgsmålet er så om en forening der indkøber en sådan adresse-løsning har ret til at lade alle medlemmerne benytte den, det burde det da være ikk?!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror i er er ved at være lidt for kreative. Jeg vil vædde på at der i deres licenbetingelser er taget højde for sådan et stunt, men det kan i jo undersøge.

Dbh Martin 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er der nu i vejen med at være kreativ, bare vi ikke overtræder gældende regler

Men tror nu også du har ret Martin, jeg er sikker på der er taget højde for den slags små finurligheder - mon dog ikke ellers også der havde været mange iværksætter-foreninger der havde snuppet den for længst!
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)