Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg ville høre jeres vurdering om hvorvidt der er marked for endnu en online-tøjbutik!?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har i et stykke tid gået med en idé om at lave en online-shop hvor man kan købe mærketøj, måske til mænd, måske til begge køn. Grunden til at jeg har tænkt over det, er min egen interesse i tøj, og synes faktisk at der mangler en sådan shop herhjemme.

Ved godt at smartguy.dk nok er en velfungerende portal, men jeg tror på at det kan gøres bedre.

Min første bekymring er selvfølgelig om der mon er et marked for endnu en online-tøjbutik!?

Min anden bekymring drejer sig om lager, og om hvorvidt producenterne af det forskellige tøj har lyst til at have deres tøj til salg via. en net-shop som ikke er deres egen.

Og til sidst, har jeg tænkt over om man skal have økonomi til selv at opbygge et lager, eller om der kan laves aftaler med de forskellige producenter, som at man f.eks. først betaler for tøjet, når det er solgt!?

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 18:39

Hej AndreasJ.

Jeg tror, det er et svært marked at begå sig i. Der er allerede mange etablerede spillere på banen, fx: smartguy, smartgirl, OneFashion, VanCool, Spreadshirt, Haburi, MensCloset, Marstrands...og mange flere.

Hvis jeg var dig, så ville jeg gå efter en anden branche. Alternativt skal du finde en niche, som ikke allerede får dækket deres behov gennem de allerede eksisterende webbutikker.

God vind

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:46

Først vil jeg sige at der er et marked for det, dog er det efter min personlige vurdering kun 1/10 af de unge der handler over nettet. Man kan stille det op mod meget, nogen fortrækker at bruge tid ude i en butik for at finde tøj så de samtidig også kan mærke kvaliteten. Andre vil bare gerne spare penge på at købe det online.

Man kan sige at du har mange konkurrenter, out-let butikker, og mange mange internet udbyder af modetøj. Det er dem du er i konkurrence med. Min personlig holdning til det du vil lave er at du burde differentiere dig, så du ikke ligner alle andre online butikker der vil sælge til billig penge.

Ang. Lager, der er mange måde at gøre dette på, det som nok er mest lønsomt, er at du laver en aftale med din grossit. Fremlægger hvordan din:

• internet side fungere.
  • Forventet salg
  • Købsbetingelser for dig selv, og dine købere
  • Leveringsbetingelser
  • Leverings omkostninger.

*Dette er kun nogle af de ting du burde nævne, der er også andre relevante emner.

Du kan indgå en aftale med din grossit, om måske at få et mindre vareparti til "låns" indtil du har solgt det. Dette kræver dog at du kan stille noget sikkerhed.

Håber at det var svar nok. Pøj Pøj med idéen.

Mvh

John R.

Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:07

Hej igen!

Tak for de fine svar...

Tror i at det er muligt at indgå aftaler med grossister inden at selve shoppen er kommet op og stå?

Og hvor mange mærker ville det være realistisk at køre med? Virker det mere seriøst at køre med en to-tre mærker, frem for 10 forskellige mærker? 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:06

Hmm, det vil virke mere troværdigt at du allerede har siden op at kører, da grossisten bedre kan forholde sig til en virksomhed der eksitere. Så helt klar register virksomheden før du kontakter. Jeg vil ikke udelukke at du kan, men du vil nok have sværer ved at få en aftale igennem.

Ang. få mærker, jeg ser det som en ulempe kun at have få mærker. Tænk over hvor lille din målgruppe så er? hvis du kan udbyde flere mærker vil din virksomhed har en større tildens til også at have flere potentiale købere.

Mvh

John R.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:43

Hej Andreas,

Der er altid grundlag for en spiller mere på markedet, hvis du kan opfylde et kriterie. Du skal gøre det bedre end de andre! Det er et meget overfladisk svar, men der er sandhed i det. Der er kun x antal kunder på markedet, og hvis ikke du kan få flere til at købe online skal du tage dine kunder fra dine konkurrenter, og det gør du kun ved at være bedre end dem.

Det er svært at lave aftaler med leverandører om at de skal styre dit lager, og det er også sværere for dig selv at arbejde med, da man typisk har 10+ leverandører. Jeg er bange for du bliver nødt til at finde økonomi til at investere i varelager. Modetøj udkommer i kollektioner, som man typisk køber ind 6 måneder før levering. Det tøj man ikke får solgt fra partiet vil langsomt blive sværere og sværere at sælge, da der kommer nye kollektioner med tøj svarende til årstid og den nuværende mode.

Før jeg skriver mere er det måske på sin plads at få præciseret hvilken slags tøj det drejer sig om. Er det decideret modetøj eller er der tale om en anden type?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 11:12

AndreasJ:
synes faktisk at der mangler en sådan shop herhjemme

Tror ikke du skal starte en shop fordi du tror der mangler en:

http://www.google.dk/search?q=M%C3%A6rket%C3%B8j&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

2. spørgsmål er det et spørgsmål om at finde de rette producenter, men du har ret i at mærkevarer producenter har nogle meget skrappe krav til sælgskanalerne og mange gange også direkte krav til likviditeten hos disse.

3. Hehe, nej det ville nu være dejligt. Men "problemet" ligger i at mærkevarer producenterne sagtens kan afsætte deres produkter, så du får svært ved at lave en deal med No sale no pay.. Der meget tab i branchen pga. den skiftende mode. Men tilgengæld er avancen lige så høj.

Klø på hvis du har et fedt koncept og vend endelig tilbage... Men lære ikke noget ved at sige, "jeg kunne have gjort det"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)