Hej alle. Jeg har i et stykke tid gået med en idé om at lave en online-shop hvor man kan købe mærketøj, måske til mænd, måske til begge køn. Grunden til at jeg har tænkt over det, er min egen interesse i tøj, og synes faktisk at der mangler en sådan shop herhjemme. Ved godt at smartguy.dk nok er en velfungerende portal, men jeg tror på at det kan gøres bedre. Min første bekymring er selvfølgelig om der mon er et marked for endnu en online-tøjbutik!? Min anden bekymring drejer sig om lager, og om hvorvidt producenterne af det forskellige tøj har lyst til at have deres tøj til salg via. en net-shop som ikke er deres egen. Og til sidst, har jeg tænkt over om man skal have økonomi til selv at opbygge et lager, eller om der kan laves aftaler med de forskellige producenter, som at man f.eks. først betaler for tøjet, når det er solgt!?
|
Hej AndreasJ.
Jeg tror, det er et svært marked at begå sig i. Der er allerede mange etablerede spillere på banen, fx: smartguy, smartgirl, OneFashion, VanCool, Spreadshirt, Haburi, MensCloset, Marstrands...og mange flere.
Hvis jeg var dig, så ville jeg gå efter en anden branche. Alternativt skal du finde en niche, som ikke allerede får dækket deres behov gennem de allerede eksisterende webbutikker.
God vind