Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google annoncer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder og laver mediaplan og budget for det næste års tid.
Hvor meget skal jeg sætte af til Google annoncer? Hvor meget bruger i selv?
Ellers nogle gode ideer?
 
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Så længe du har god ROI... Så meget som muligt? :-)

Altså, hvis du laver conversion tracking kan du
jo sådan umiddelbart se om det kan betale sig...

Omend, hvis det baserer sig på at sælge til de samme
kunder flere gange, så er det måske lidt sværere :-)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dorte

 

Ja, der er en masse tråde om adwords her på Amino, hvor du kan danne dig et overblik, men som Thomas siger - så længe du tjener mere end du bruger, så er det en god idé. Hvis jeg var dig, så ville jeg finde de nøgleord, som du er interesseret i at få kunder på. Det kan være 3 ord, det kan være 10 ord eller 100 ord afhængig af, hvor mange produkter, m.m. du har.


Så prøv at se, hvad du skal konkurrere med på disse ord, for man ligger jo simpelthen højere, jo mere man bruger (både pris per klik og antallet af klik). Så prøv eksempelvis (hvis du altså har et lille iværksætter firma) at start med at betale et par kroner per klik og se, hvad der sker. Så kan du skrue op eller ned. Skriv også til mig, hvis jeg kan hjælpe - det skal jeg gerne finde tid til. Men lad være med at gå til et firma, der laver adwordsene for dig - det bliver hurtigt bare flere penge for det samme.

 

Med de venligste hilsener

Søren Kristensen


 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Søgemaskiner er et meget dynamisk medie. Hvis du fastlåser dit budget på et bestemt forbrug risikere du meget let at skyde forbi målet - enten fordi der ikke er gode relevante søgninger nok, eller fordi der er for mange. Jeg vil i stedet for anbefale at du sætter performance-mål op i dit budget i stedet for. Hvis du kan tjene 2 kroner hver gang du skyder 1 krone ind i f.eks. AdWords så er det jo dumt at sætte en øvre grænse. Der er vel ingen øvre grænse for hvor meget du gerne vil tjene, vel? :)

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Att Søren

 

Jeg er ikke helt enig i din iagttagelse ang. at holde sig fra at opsøge et firma der varetager Adwords opsætning, administrering, optimering osv. Jeg har flere kunder, hvor jeg giver dem over 300% mere ud af deres annoncebudget end de selv kunne - hvilket betyder at de sparer ret mange penge på at bruge mig til at opsætte, administrere og optimere deres Adwords... for ikke at glemme muligheden for at opsætte igennem click-fraud systemer, a/b splittest systemer osv., skulle de have behov for det. Så med den gevinst de får fra min ekspertise på området, vil jeg nok mene, at de er ret tilfredse med, de er gået til et firma der lavede deres adwords for dem :) Men jeg er helt enig i, at der er mange firmaer der gør et elendigt stykke arbejde på området, opsætter dårlige kampagner og spreder sig over alt for mange irrelevante søgeord, fordi de tager en pris pr. klik eller sælger bestillinger af f.eks. 10000 klik osv.

 

 

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
> Men lad være med at gå til et firma, der laver adwordsene for dig - det bliver hurtigt bare flere penge for det samme.

Ja, og det kan også bedre betale sig at dyrke sine egne grøntsager, lave sine egne TV-reklamer, bygge sit eget hus og booke sine egne foredrag. Vi har slet ikke brug for folk der ved en skid om noget som helst for de er bare ude på at snyde os :)


Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/3/2006 10:21:13 PM Forfatter: Sebastian Gullak
... for ikke at glemme muligheden for at opsætte igennem click-fraud systemer, a/b splittest systemer osv., skulle de have behov for det.




 

Kan du uddybe hvad du mener med click-fraud systemer og a/b splittest systemer?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tobias

Prøv at søge efter ordende i debatten, der er ikke mange ting på Amino der ikke før er diskuteret.

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
jaja, sådan kan man da også gøre

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sebastian

Jamen helt enig. Det kan da sagtens være posititv at benytte adwords-firmaer (har ikke selv haft videre god erfaring med dem, men kender da flere, der har). Det var bare i forbindelse med opstart. Der er typisk nogle nedre grænser eller opstarts-gebyrer på, som måske vil være at skyde over målet, hvis nu der ikke er meget konkurrence på ordene, og du således kan ligge i top under eksempelvis de 4 kr. per klik, jeg ofte er blevet præsenteret for.

Hvis så adwordsene er en stor succes - eller hvis du vil bruge nogle penge på at udforske markedet for nye ord, etc. så kan man gøre det. Er du ikke enig?

 

Med de venligste hilsener

Søren 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)