Hej Alle. Jeg har nu søgt gennem dette forum, uden at få et konkret svar/konklusion, og det er fair nok, for SKAT kunne heller ikke engang komme med håndfaste svar, da jeg snakkede med dem. Jeg må hellere lige forklare, hvad det er, jeg står overfor. Jeg arbejder med udvikling af ERP-systemer (Microsoft Dynamics), og overvejer at kaste mig ud i freelance-verdenen, og som jeg ser det, har jeg umiddelbart to muligheder mht. opstart af virksomhed. Ret mig hvis jeg tager fejl. Hvis jeg arbejder i DK, hvad er så fordele og ulemper for mig ved de to typer?
Og hvordan ser det ud, hvis jeg påtog mig en opgave på 6-12 måneder herhjemme for et dansk firma. Hvor afregningen stadig sker mellem mit firma og rekrutteringsfirmaet. Jeg håber, det er til at forstå, hvad jeg har skrevet. Desværre har jeg ikke kunnet finde konkrete svar,.. heller ikke hos SKAT, der dog sagde, at hvis de efter et møde med mig, og efter at have vurderet situationen, havde taget stilling og rådgivet mig, var det ikke sandsynligt, at de senere ville ændre holdning, og jeg ville komme i problemer. Men det er jeg selvfølgelig skeptisk overfor. Og muligheden for at for et bindende svar fra SKAT, skød de selv lidt i sænk, da jeg snakkede med dem, fordi de sagde at mit spørgsmål skulle være så konkret, at det alligevel ikke dækkede min situation. Pust.. støn... Derfor søger jeg lidt mere info. På forhånd tusind tak Venligst
|
Hej,
I dit tilfælde ville jeg helt klart søge rådgivning ved både en revisor og en advokat. Jeg er sikker på at de uden problemer (og uden det koster en formue) vil kunne strikke en løsning sammen som er ideel for dig.
Mvh.
dapper