Hej!
Da jeg har mulighed for at gøre nogle gode indkøb indenfor textil, sko, takser etc. + isenkram etc. har jeg fået en tanke. - Er det mon muligt / lovligt at tage 1. stk varevogn og hælde de indkøbte vare ind i den, for derefter at foretage salg fra bilen. Jeg har undersøgt lidt omkring diverse stadepladser på torve. Og her syntes jeg at de betingelser jeg ser omhandler, at det man må sælge er fødevarer etc. - Så her er der nok ikke muligheder - eller er der? Hvordan er reglerne, hvis jeg f.eks. finder en tom hjørnegrund ud til en befærdet vej og aftaler med grundejeren leje af grunden på en bestemt dag, må jeg så stille vognen op der. (Det er jo en privat grund) Eller hvad f.eks. hvis jeg kan lave en aftale med en butik (supermarked etc.) om at holde på deres parkeringplads (Som man ofte ser fiskehandlere gøre), er det så ok, hvis butiksindehaveren giver grønt lys for det? Må jeg, hvis alt andet ikke kan lade sig gøre, så have bilen stående på egen matrikel og sælge udfra den der? Eller er der muligheder, som jeg har overset ?? - Med andre ord er det jeg søger et alternativ til et butikslokale (primært af øknomiske grunde) og samtidig være fleksibel. På forhånd tak for svar og gode ideer Møller |
Hej.
Vedr. bode- stadesalg.
Du kan søge oplysninger hos Københavns kommune, Ib stig Sørensen: sti@okf.kk eller du kan søge startogvaekst.dk om oplysninger vedr. stadesalg. Endnu en mulighed er kræmmerforeningen, hvor du kan kontakte formanden eller sekretæren som sikkert vil være behjælpelig med gode svar. Du kan kontakte kræmmerforeningen på www.kr1981.dk
Held og lykke med dit foretagende
Klaus