Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af virksomhed + klassiske problemer

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,


Jeg forstår godt hvad du mener, men forretningen er min partners, hvorfor jeg eventuelt skal lede efter et nyt lokale. Havde det været min butik, så var der ingen problemer med at fortsætte der. Jeg har undersøgt markedet, og det koster så jorden ryster. Min/vores sko kollektion er forår/sommer sko, hvorfor jeg p.t. ikke har noget til efteråret/vinteren. Her ligger problemet. Nej, løsningen er at sælge hele pivtøjet eller lave et kanon lagersalg hvor man kan håbe på, at det hele ville blive solgt. .

 

Til dit spørgsmål omkring at købe ham ud, så er svaret at ½ delen af ApS''et og varelagret har en noget større værdi end kr. 62.500,- Men jeg har givet ham et tilbud, som han nu tygger på.

Til dit andet spørgsmål omkring hvorfor jeg gerne ville have en partner igen, så er jeg selv lidt i tvivl, det hele er nok nemmere at tage alle beslutningerne selv, uden at skulle gå på kompromis med nogen. Ingen tvivl om det. Men jeg er så naiv at tro på at med det rigtige partnerskab, så vil synergieffekten blive 1+1=4. Desuden er der nogen man kan sparre med og dele alle udgiftene med. Der er mange pludser og minusser i at have partnere. Mon ikke at Martin Thorborg var glad for at have partnere da han var med til at starte Jubii? ;O)

 

Men som jeg har lovet D-fens i et tidligere indlæg, så skal jeg nok komme ind på hvad det hele ender med. Vi har et møde på tirsdag, så kan det være, at jeg lidt klogere end i dag.

 

 

Med venlig hilsen

 

Kim Jørgensen

 



 

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må tilstå at jeg ikke gad at have en forretning alene, men jeg er også meget socialt anlagt.
Jeg syntes fordelen ved at have en partner er enorm. At dele sorger, glæder, arbejde m.m. med en anden giver mig enormt meget. Men det kræver naturligvis at man finder den rigtige partner og selv er en rummelig størrelse.

Hvis man er typen der bliver sur over at partneren klemmer midt på tandpastatuben, så skal man nok drive sin forretning selv. Alle mennesker er forskellige og det er netop det man skal dyrke i et partnerskab. Man skal ikke finde et spejl af en selv, man skal finde en der har de egenskaber man selv mangler. Og det betyder også at mange ting ikke bliver gjort som man selv ville have gjort og det er der mange der ikke kan leve med.

Jeg er stærk på marketing, PR og produktideer, men er en klovn til administration, regnskab og salg.
Min partner Henrik er en ørn til netop de ting og derfor går vi rigtig godt i spænd sammen. Ham ville jeg meget nødigt undvære må jeg sige.

Så gør op med dig selv om du kan "rumme" en partner som gør tingene på sin måde. Kan du det, er jeg sikker på at du her i dette forum kan finde en partner som du vil blive glad for.

Men tænk over hvilke egenskaber du har og hvilke du leder efter i en partner og mærk så efter om kemien passer. Lav så en god kontrakt der tager højde for den dag i skal skildes ,for det skal i helt sikkert på et tidspunkt. Så er i begge rigtig godt på vej til et godt partnerskab der kan holde i mange år.

Dbh Martin

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,


Jeg har i et tidligere indlæg lovet at forklare hvordan tingene i vores firma for løber sig. Indledningsvis tak for et godt svar fra Maritn Thorborg. Jeg er enig i ham om hans betragtninger om partnerskab.

Men som nogen måske kan huske, så etablerede min kommende x-partner og mig selv et skoimport firma. Vi etablerede selv en butik, hvor salget gik strygende. Da min kommende x-partner ikke gad/havde tid til at deltage i driften m.v., sagde jeg stop.

Nu er vi blevet enig om at dele varelagret op i to lige store portioner. Denne øvelse er ikke helt nem, da vores selskab er et ApS, og vores revisor oplyser, at vi ikke bare kan dele varelagret op, da man ikke må "snyde" ApS''et der er et selvstædigt juridisk enhed. Nå men jeg har haft indrykket annoncer i Erhvervsbladet og Børsen og annonceret hele varelagret til salg. Vi fik et latterligt lavt tilbud. Men med dette tilbud i hånden, skulle vi kunne bruge som dokumentation over for skattevæsnet. D.v.s. hvis vi hver i sær indbetaler et beløb svarende til halvdelen af det "latterligt lave tilbud", så skulle vi kunne forsvare at vi deler skoene. Efterfølgede opløses ApS''et.

 

I går delte vi hele varelagret op i to portioner. Et kæmpe arbejde, der tog næste hele dagen. Jeg har været så heldig, at jeg har en god ven der u/b har givet mig adgang til hans varelager, hvorfra jeg kan lave et lagersalg. Han har selv et rengøringsfirma og har masser af plads. Da han selv sælger rengøringsartikler og produkter til slutbruger, kunne det jo også være, at han kunne sælge lidt, nu da jeg skal have lagersalg fra hans lokaler. Jeg har indrykket en 1/4 side i farve svarende til en A4 side i Dragør-Nyt (da lokalet ligger i Dragør). Denne annonce håber jeg vil give god respoce. Samtidig håber jeg naturligvis at min gode bekendt også kan få afsat nogle af hans produkter. Endvidere har jeg fået trykt temmelig mange kopier af min annonce, der husstandsomdeles i forskellige områder på Amager. Naturligvis fremsender jeg også annoncen via mail til alle mine venner, bekendte og andre kontakter. Dette er gratis og virker rigtigt godt.

Jeg har forresten allerede solgt 10 sko bare ved hjælp af lidt SMS''er, så nu mangler jeg "bare" at sælge 2332 sko.

 

Fortsættelsen følger.........

 

 

Med venlig hilsen

 

Kim Jørgensen

 



 

 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidste nyt.

Firmaets revisor har anbefalet mig at lade selskabet blive tvangsopløst. Dette sker ved at afmelde direktionen i selskabet. Efterfølgende vil man blive indkaldt til fremmøde i Skifteretten. Dette sker for mig ultimo januar 2006. Så det bliver spændende at se hvad der sker.
 
Mit råd til alle der vælger at indgå i et partnerskab er følgende:
1. sikre pengene på fælles bankkonto ved at overføre alt overflødigt likviditet til en konto der kræves 2 underskrifter.
2. Kend din partner
3. Sikre at han/hun også føler medejerskab af projektet
4. Lav nogle rigtige gode vedtægter, der også beskriver hvordan man kan komme ud af samarbejdet.
5. Kryds fingrene og håb på det bedste.
 
Jeg vil naturligvis informere jer om hvaad der sker i Skifteretten.  
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En historie som mange nok vil have godt af at læse. Et enkelt indspark: Det er nok ikke så meget vedtægterne der var problemet, men anpartshaveroverenskomsten.

Vedtægterne er de spilleregler der gælder for selskabet.
 
Anpartshaveroverenskomsten er derimod en slags forretningsorden for ejerne. Dvs. den der regulerer forholdet mellem anpartshaverne indbyrdes, og det er såvidt jeg kan læse der problemet er opstået; At den advokat der har lavet de selskabsretlige dokumenter ikke har gjort sit hjemmearbejde godt nok.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, det var naturligvis Anpartshaveroverenskomsten jeg mente. Sorry. Tak for oplysningen.

 
Hilsen
 
Soelberg
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit input er på linie med Martins, SØRG for at have en makker! Vi er selv 2 på fifity/fifty basis i vores
biks (www.gl-bedsted.dk). Efter min erfaring skal du vælge en makker, der IKKE er spejlbillede af dig selv, men som har kvaliteter, du ikke besidder. ER du den udfarende (Entreprenørtypen) som jeg har på fornemmelsen du er , så få en makker der er stærk og har interesse for administrationen, bogholderiet etc. Og selvfølgelig, sørg for at jeres aktionær/anpartshaver overenskomst er klokkeklar fra starten af samarbejdet. Det er altid sjovt i begyndelsen, alt er idel lykke og det går udover stepperne, men der
kommer altid "nedture" og så skal makkerskabet stå sin prøve jo! Det er det, sådanne overenskomster bl.a skal tage højde for, sørg for, bla. , at udstikke regler for om man må have andre forretninger ved siden af, regler for hvor meget arbejde der skal ligges i forretningen osv. osv.
Det har vi og fik det lavet lige fra starten så vi hver især ikke er tvivl om ansvarsområder og hvad der
skal lægges af arbejde etc. etc. Det giver arbejdsro og sammenhold, der er INTET der kan ødelægge en ellers god forretning som makkere der ikke kan sammen!
 
Pøj pøj med det! 
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)