Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flere anpartshavere med kun en indskyder??

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan finde en revisor, der vil skriver under på, at de forretningsplaner er mindst kr. 62.500 værd, så kan de indskydes som apportindskud i forbindelse med selskabsstiftelsen. Men regn ikke med det.

Men derfor kan du jo godt låne dem pengene mod at de lover at lave forretningsplanerne for det fælles selskab. Vilkårene for lånet skal "bare" være skattemæssigt neutralt og på samme vilkår som hvis du skulle låne pengene til én, du ikke kender. Men det kan ofte struktureres ganske fornuftigt, så I kan komme i luften uden unødige skattemæssige problemer.

Men jeg kan ikke rigtigt komme tingene nærmere her, for det vil kræve et yderligere kendskab til jer og jeres sitaution og behov og ønsker. Hvis du ønsker det, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Mvh

Karsten

Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:18

Hehe, ja så skal man nok kende den revisor rigtig godt :P

Tak for inputs, jeg vender lige situationen med de andre, og tak for tilbuddet om hjælp Karsten.

Christian

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:30

Christian Koch:

Hej Karsten,

Tak for dit svar, det vil jeg huske på, det er nu internt i den nærmeste familie, så jeg tror ikke det bliver til det helt store tovtrækkeri skulle vi beslutte at stoppe samarbejdet, men alligevel skal der selvfølgelig laves en overenskomst :)

Hvorfor skal der betales renter af lånet?? Er det ellers at betragte som gave? Og kan vi i princippet så ikke abre sige at renten er 1%?

Christian

Jeg var umiddelbart tilbøjelig til at sige at man ikke kunne gennemføre en gavebeskatning men nu siger du så at det er indenfor nærmeste familie. Hvis vi taler om parter indenfor den såkaldte gaveafgiftskreds (far, mor, søn, børnebørn etc). kan man give anparter som gave og i de beløbsstørrelser vi taler om her kan det laves om ikke så næsten gaveafgiftsfrit. 

Er det indenfor denne personkreds kan man også lave rentefri lån, blot det laves som såkaldte anfordringslån. Dvs. uden aftale om afvikling.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)