Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bil?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja reservedelene bliver stadigvæk produceret.

Var lige ud at prøvekøre en Rover 75 i dag.

Føj hvor er den bil lækker.

Jeg er i mit livs krise mht bil.

Skal jeg være fornuftig og købe en "taber-bil" der er sikker i drift og økonomi.

Eller "fyre den af" og købe drømmebilen

Svar følger en af de nærmeste dage

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 17:38
Alt andet end Audi er taber-biler... så køb dog noget sikkert og driftsmæssigt?!

I min virksomhed ville jeg ALDRIG gå på kompromis med bil/udseende, kontra det at den konstant skulle stå på værksted = tab af effektiv tid hos kunderne, og dermed tab af penge... dum idé... køb noget der bare kører...

Jeg havde en VW Touran 2.0 TDI, chippet og modificeret til 164 heste, automatgear, hele svineriet, en årgang ''05 - det var fandme et stykke køretøj!! Men den er lige blevte skiftet ud til fordel for en Opel Zafira 2.0 TDI fra ''02 - Touran''en nåede på de 20 måneder jeg havde den, at stå på værksted 12 gange... Dét er træls... Min ''nye'' Opel er en noget mere flad fornemmelse, men for helvede hvor den bare kører (7-9-13) den gæve Tysker...

Jeg ville ikke være et sekund i tvivl - biler taber værdi, derfor handler det om at mindske værditabet inklusive omkostninger på den, til et absolut minimum... køb istedet drømmehuset, og tjen 7-8% om året...

Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:09
Dato: 5/4/2006 5:37:39 PM Forfatter: Matt K. Baldersø

Alt andet end Audi er taber-biler... så køb dog noget sikkert og driftsmæssigt?!

Bob, bob, bob!

Dato: 5/4/2006 5:37:39 PM Forfatter: Matt K. Baldersø
Touran'en nåede på de 20 måneder jeg havde den, at stå på værksted 12 gange...

Var det fordi det var en TDI?

Min kone har forelsket sig i en Touran, og har haft Opel Zafira i 5 år nu. Har du flere Touran erfaringer at dele ud af?

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 20:55
Kjeld -> "Bob bob bob"... det var såmænd også bare for sjov... i min tid som falleret iværksætter, ernærede jeg mig i en periode som taxachauffør i weekenderne for TaxiNord... der fik jeg lejlighed til at køre Audi A6, Mercedes E320 og Volvo V70 samt XC90 - og der er såmænd ingen tvivl overhovedet hvilken bil jeg ville vælge hvis jeg kunne plukke den fra hylden  - Det ville uden tøven være XC90'eren... dét er et køretøj !! Audi er jo mest pga. navnet...

Nå, men nok om drømmene...

VW Touran er en rent ud sagt, skidedejlig bil, og der er også en grund til at der kører så mange af dem som taxaer i kbh efterhånden... men, når det er sagt, har jeg også oplevet at jeg ikke er den eneste der har haft problemer med den. Automatgearet nåede at blive reparareret 2 gange mens jeg havde den, ved 13.000 og 65.000 - og da jeg afhændede den ved 120.000 var den gal igen...

Det er jo en smagssag, for mandagsbiler findes indenfor ALLE mærker... det er blot et spørgsmål om held (eller mangel på samme) for jeg tror at jeg var udsat for et mandags-tilfælde...

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:01
Hvilken bil man skal vælge vil altid være et kompromis, og derfor er det dine individuelle værdier der skal bruges til at vælge det rigtige kompromis med. Medmindre en bil for dig bare er en måde at komme fra A til B bør du ikke lytte til hvad andre mener er det bedste for dig, det vil jo være baseret på nogle andre ønsker end dine egne. Ligeledes bør du ikke lade dig friste af den første bil du kommer i nærheden af, der kan være stor forskel på biler og bare fordi een bil er lækker betyder det ikke at en anden ikke er endnu mere federe :)

Personligt kan jeg slet ikke finde een bil der opfylder alle de ønsker jeg har, så har derfor taget konsekvensen og købt en bil af hver slags. Jeg har en lille økonomisk sparegris til når der bare skal pendles/køres langt, en stor/solid og rummelig bil med anhængertræk til når der skal transporteres ting og sager, og så har jeg nogle sportsvogne jeg går og skruer i til når det skal være en oplevelse at køre bil. Hvorvidt den løsning også er noget for dig ved jeg ikke, men synes da klart du skal vælge en bil som "tænder" dig så du nyder den tid du har i bilen, for hvis man tæller timer sammen vil det for de flestes vedkommende være en ganske betragtelig mængde tid der går med at sidde i en bil.

Alex

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 20:35
Tak for alle de fine svar og kommentarer.

Jeg har nu truffet (det fornuftige) valg og købt en VW Golf 1,9 TDI - driftsikker og køre langt på literen (diesel) Så kommer til at spare ca. 45000 i værkstedsregninger og omkring 25000 i brændstof.

Så må jeg jo så leve med at bilen kun har 90 HK mod de 200 HK i roveren.

Men selv drengerøve vokser altså op og bliver fornuftige mennesker:-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 22:30
Og fik så iøvrigt solgt roveren her til aften. Fik 39K så det var ikke helt ringe...
Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:44
Dato: 5/2/2006 11:23:59 PM
Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen
Prøv at sæt dig ind i en Toyota Rav4 den er deejlig...
Venter på at prøve 2006 udgaven...
Den skulle værer på størrelse med hummeren

Jeg kørte ved siden af sådan en nye RAV4 den anden dag, og den var ca. 10% større på alle leder og kanter iforhold til den jeg har. Det nye design er lidt mere kantet og råt, den så rigtig cool ud :D

Men den er ikke på størrelse med hummeren, og heldigvis for det...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:52
Dato: 5/19/2006 10:44:11 PM Forfatter: Frank Nielsen
Dato: 5/2/2006 11:23:59 PM Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen Prøv at sæt dig ind i en Toyota Rav4 den er deejlig... Venter på at prøve 2006 udgaven... Den skulle værer på størrelse med hummeren

Jeg kørte ved siden af sådan en nye RAV4 den anden dag, og den var ca. 10% større på alle leder og kanter iforhold til den jeg har. Det nye design er lidt mere kantet og råt, den så rigtig cool ud :D

Hmm.. den gamle model var nu kønnere inden i. Jeg synes det var en skuffelse at se den inden i. Den køre ganske fint. Men jeg hvis jeg skulle købe sådan en ville jeg vente til de kommer med den i 177 hk. diesel. Den motor køre bare fint. Kun en lille smule støj gør Touran til en mere behagelig bil!

Tillykke med din nye golf!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)