Var lige ud at prøvekøre en Rover 75 i dag. Føj hvor er den bil lækker. Jeg er i mit livs krise mht bil. Skal jeg være fornuftig og købe en "taber-bil" der er sikker i drift og økonomi. Eller "fyre den af" og købe drømmebilen Svar følger en af de nærmeste dage |
Alt andet end Audi er taber-biler... så køb dog noget sikkert og driftsmæssigt?!
I min virksomhed ville jeg ALDRIG gå på kompromis med bil/udseende, kontra det at den konstant skulle stå på værksted = tab af effektiv tid hos kunderne, og dermed tab af penge... dum idé... køb noget der bare kører...
Jeg havde en VW Touran 2.0 TDI, chippet og modificeret til 164 heste, automatgear, hele svineriet, en årgang ''05 - det var fandme et stykke køretøj!! Men den er lige blevte skiftet ud til fordel for en Opel Zafira 2.0 TDI fra ''02 - Touran''en nåede på de 20 måneder jeg havde den, at stå på værksted 12 gange... Dét er træls... Min ''nye'' Opel er en noget mere flad fornemmelse, men for helvede hvor den bare kører (7-9-13) den gæve Tysker...
Jeg ville ikke være et sekund i tvivl - biler taber værdi, derfor handler det om at mindske værditabet inklusive omkostninger på den, til et absolut minimum... køb istedet drømmehuset, og tjen 7-8% om året...