Hej Iværksættere..
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at "lære" lidt om investering mere specifikt handel med aktier,
Jeg lavede en hurtig google søgning og fandt dette http://www.tradesoeasynow.com/da/default.php?conf=y#box1after Det kan godt være det er forreal men det lyder som løgn at man tjener uanset om aktien stiger eller falder, og lige ledes skriver "han" at grunden til han deler ideen med dig er at det ikke gør nogen forskel for ham, og han skriver ikke sit navn osv... kort sagt hvad skal jeg gøre nu? hvad skal jeg læse osv.. har bestilt adgang til online investering via Nordea som jeg er kunde i. Jeg har ikke nogen formue at lege med regner med at bruge en 10k. på at lære det at kende, grunden til jeg gerne vil igang nu er jo at markedet falder.. På forhånd tak.. PS undlad venligst kommentare om at få en "højrente" konto, da beløbet jeg har til rådighed ikke er stort nok til at det kunne være en profit
|
Hej JKC,
Jeg syntes du skal sætte dig grundigt ind i tingene før du kaster dig ud i noget, og det lyder fornuftigt at du vil opsøge noget litteratur først.
Det er ikke "løgn" at man kan tjene penge både når markedet går op, og når det går ned. Der er i dag mange finansielle instrumenter tilrådighed som gør at man kan spekulere i mange forskellige strategier. På mange måder har du også ret i, at det er et godt tidspunkt at begynde at investere i, da markedet er reduceret væsentligt, men det er stadigvæk ikke lige til. De finansielle markeder påvirkes næsten udelukkende af nyhedsfeed og der er derfor meget psykologi i at handle med aktier på nuværende tidspunkt. Der sker typisk mange overreaktioner enten den ene eller anden vej, på grund af panik fra investorerne.
Jeg syntes du skal læse og skrive spørgsmål på f.eks Euroinvestor. dk eller Netposten.dk hvor der er mange aktive investorer. Men pas på, de plejer naturligvis også egne interesser.
Af forskellige bøger syntes jeg du skal læse Axel Steuchs bog "Vinder strategier i aktiemarkedet", og Lars Tvedes bog "Børshanddlens psykologi" som jeg selv har haft meget gavn af og stadig benytter som opslagsværk.
Held og lykke!
/Munch