Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har et Aps og ønsker nu at lave et firma som har til formål at drive en hjemmeside.

Hvilken virksomhedsform skal jeg bruge?

Ejer af virksomheden skal være mit ApS som er mit holdingfirma

Firmaet skal momsregistreres

Jeg syntes at have læst noget om at man laver et underselskab til sit ApS - men kan ikke helt finde ud af denne problemstilling

Kan man lave et enkeltmandsfirma med mit Aps som ejer?

Ser frem til at høre fra jer

På forhånd mange mange tak

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10

Hej!

Du skal vel lave et ApS under dit holdingaps.

Du ejer vel anparterne i dit ApS?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:18

enten anvender du dit eksisterende selskab eller også stifter dit nuværende aps et datterselskab - det sidste kræver indskud af 125000 kr. kontant og reelt. læs mere på www.ditselskab.dk 

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 08:48

kan jeg ikke lave et enkeltmandsfirma hvor mit aps står som ejer?

Årsagen er at jeg gerne vil holde det adskilt fra mit eget aps

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:48

mikaeld:

kan jeg ikke lave et enkeltmandsfirma hvor mit aps står som ejer?

Nej.

mikaeld:
Årsagen er at jeg gerne vil holde det adskilt fra mit eget aps

netop, det gøres ved at dit nuværende aps (med fx cvr 12345678) stifter et datterselskab med nyt cvr (23456789).

De er hermed adskilt og dit tidligere aps ejer den nye virksomhed således som du ønsker.

Det kræver naturligvis, at dit nuværende aps har 125K til at skyde ned i den nye datter (cvr (23456789))

- har dit nuværende aps ikke det må det skaffe midlerne.

Dette kunne gøres således:
Hvis du kunne låne 125K, kan du låne dem videre til dit holding, der herefter anvender dem som indskud.

Når datterselskabe så tjener indtægt, der beskattes med 25%, udlodder det overskud efter skat med fx. 125K skattefrit til holding, der herefter skattefrit udbetaler afdrag til dig på lånet med 125K (afdrag på lån ud til dig er selvsagt skattefri tilbagebetaling).

Dit indskud kommer dermed tilbage.

Eneste minus i min verden er at du "bogholderimæssigt" skal beregne rentebetaling fra holding til dig med mindsterenten (www.nationalbanken.dk) ca. 4% - der er altså kr.5000 om året.

Du skal endvidere selv huske at indtægtsføre denne indtægt på din selvangivelse, og holding skal trække det fra.

Hvis holding ikke har skattepligtig indtægt kan udgiften udnyttes af datter via sambeskatning.

PS husk du behøver ikke nødvendigvis revisor i det nye selskab, hvis du opfylder betingelserne, hvorfor du kan spare omkostninger her - læs mere på www.ditselskab.dk under "ofte stillede spørgsmål"

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 14:20

hej jacob

tak for et godt svar

Hvis jeg vælger den nemme løsning - at lave et enkeltmandsfirma - hvad kræver det af dokumentation senere for at omdøbe det til et ApS - alternativt et i/S

Jeg håber jo at de udgifter man har i starten kombineret med indtægterne kan danne grundlag for indskuddet på de 125 tkr - er det korrekt?

Der vil til den tid ikke være noget problem i at få en partner ind til kurs 100 vel? - Det er vel bar en aftale os 2 imellem ikke? 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:47

mikaeld:
at lave et enkeltmandsfirma - hvad kræver det af dokumentation senere for at omdøbe det til et ApS

en egenkapital på 125000 + vurderingsberetning mv. fra revisor

mikaeld:
de udgifter man har i starten kombineret med indtægterne kan danne grundlag for indskuddet på de 125 tkr - er det korrekt

ja

mikaeld:

Der vil til den tid ikke være noget problem i at få en partner ind til kurs 100 vel? - Det er vel bar en aftale os 2 imellem ikke? 

jo der kan være et problem, det afhænger den aktuelle værdi på dette fremtidige tidspunkt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)