Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare høre om det er muligt at "gemme" overskudet i en I/S virksomhed fra år til år og kun blive beskatte med virksomheds skat og altså ikke personskat ?


 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Emil,

Ja det er muligt.
Det kræver dog at virksomheden beskattes efter virksomhedsordningen og ikke personskattereglerne. Så vidt jeg husker kan dette ændres ved at henvende sig til skatteforvaltningen, der er vist nok noget med at det skal ændres på et bestemt tidspunkt af året (før selvangivelsen af leveres så vidt jeg husker), men det er ikke noget jeg er helt sikker på og sikkert noget skatteforvaltningen vil kunne give dig et meget bedre svar på - men muligt er det :)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal lige siges at du jo stadig skal betale skat af virksomhedens overskud efter virksomhedsordningen, du kan ikke bare gemme det hele af vejen. Jeg mener det er omkring 30%.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpe Sune Christesen


 

mvh Emil
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv ved at få ændret et enkeltmandsselskab om til virksomhedsbeskatnings ordningen, og det er ikke ligetil at finde ud af.


Hvis du får nogle guldkorn, så må du meget gerne smide dem her, jeg skal gerne selv smide de guldkorn jeg får nu hvor jeg får det ændret.

 

Mvh Martin
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa


Jeg mener at selskabsskatten er sat ned til 28% for i år, men er ikke helt sikkert.

 

Husk, at virksomhedsskatteordningen er ifbm. selvangivelsen, er der hæftet på personen.

Da det er et I/S, skal du overveje om dine med-interessenter også vil benytte virksomhedsskatteordningen, samt hvor meget af overskudet i hver især skal opspare i virksomheden.

 

I kan evt. læse mere her: http://www.startfirma.dk/art_show/10

 

Jeg benyttede VSO det første år i min virksomhed, inden jeg omlagde den til et ApS.

Der er nogle nøgle-område, som man skal huske: total adskillelse mellem privatøkonomi og virksomhedsøkonomi (seperate konti m.m), hæverækkefølge af penge trukket ud af virksomheden, og så lige de nøgletal der skal angive i selvangivelsen.

Jeg stod af ved nøgletallene, og overlod det til en revisor. En bogholder kan måske også klarer det.

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)