Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner til bolig site

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er op udkig efter en ekstrem dygtig programmør der er erfaren med hurtig og effektiv optimering af en med tiden meget omfattende website.

Mit håb er at finde en der kan arbejde hurtigt og selvstændigt i stort set alle tilgængelige kode sprog. Jeg kan ikke tilbyde dig direkte betaling for din indsats, men er villig til at afgive en del af ejerskabet for din arbejdsindsats, som betyder du har ret til en del af overskuddet, som passer overens med din kommende ejerandel.

Der bliver tale om en website med annoncer for boliger til salg, villaer, fritidshuse, rækkehuse, nedlagte landbrug, aktive landbrug, erhvervslokaler (køb & leje), andelsboliger, fritidsgrunde, ejerlejligheder, liebhaverboliger, helårsgrunde, i det store hele alle former for fast ejendom.

Ja jeg er helt klar over det er et hårdt marked at bevæge sig ind på, men jeg tror på at der er et stort behov for lige den måde jeg har udtænkt, at behandle boliginformationerne på da denne ikke findes på det danske marked endnu. Naturligvis har dette projekt mulighed for at blive udvidet til, at dække flere lande omkring os der har samme syn på fast ejendom som her i landet.

En investor er også velkommen til at henvende sig, pt. er kapital behovet forholdsvis lille.

Er du den rette person så kontakte mig på min mail r.buch@get2net.dk

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du finder ingen der matcher den profil som vil arbejde gratis (som reelt er det du beder om). Beklager, det var i 90'erne man kunne den slags :)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 18:45

Hej

Ja jeg haved nu håbet på at finde en programør med visioner, men kan da godt se hvad du mener.

René

edit tastefejl

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej René

Jeg har selv prøvet det mange gange, jeg knokler i 2-3 måneder og så ender det med at "idémanden" opgiver det fordi han fik en anden ide, eller det ender med at det ikke kan sælges, eller der skal laves udvidelser i en uendelighed før idémanden vil på gaden med den.

Fact er at programmøren lægger en stor værdi i projektet og idémanden lægger ingenting.

Lad os sige det tager 3 måneder, så er min invistering cirka 216.000kr og du lægger måske 20.000kr til noget hosting og nogle timer til at skrive en kravsspec.

Du har således brugt 20.000kr på projektet og det er dermed en relativt lille investering hvorimod programmøren har lagt cirka 10 gange så meget. Det er en meget ulige fordeling, og typisk mener idemanden også at han har alle rettigheder og kan bestemme at lukke projektet. Så står koderen med et tab på 200k.

Det rigtige ville være at smide 90k til programmøren.

Så er programmøren nede på 126.000kr og du er oppe på 110.000kr. Det er straks en meget mere fair fordeling, og i har så begge to incitament til at færdiggøre projektet.

Jeg er selv interesseret i den slags projekter (og kvalificeret) men jeg går ikke ind i noget hvor den anden part ikke skyder noget tilsvarende ind ved projektets start.

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 19:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej René,

Der er utroligt mange folk der hver eneste uge laver et indlæg ligesom dig selv. Både her på Amino, men også på talrige andre danske websites.

Der skal ligesom en mere lovende gulerod til for at du får "en ekstrem dygtig programmør der er erfaren med hurtig og effektiv optimering af en med tiden meget omfattende website" ... "der kan arbejde hurtigt og selvstændigt i stort set alle tilgængelige kode sprog" til at arbejde gratis. Jeg mener, med de kvalifikationer har den person jo allerede et super arbejde.

Jeg siger ikke at du ikke har den helt rigtige idé, men den skal videreformidles lidt mere overbevisende.

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 19:14

Mikkel Mikjær Christensen:

Så er programmøren nede på 126.000kr og du er oppe på 110.000kr. Det er straks en meget mere fair fordeling, og i har så begge to incitament til at færdiggøre projektet.

Hej Mikkel

Jeg er netop gået igang med at finde den fornødene kapital til, at få lavet hele konceptet ude i byen og slipper, så derfor fra at afgive 15 % af ejerskabet til programøren.

Jeg forventer den samlet udgift kommer til at ligge på mellem 200 og 300.000 kroner & programerings tiden kommer til at ligge på mellem 3 og 6 måneder. Jeg er sikker på min ide er den rette, som boligmarkedet ser ud i dag.

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 19:19

decode.dk:
Jeg siger ikke at du ikke har den helt rigtige idé, men den skal videreformidles lidt mere overbevisende.

Hej Decode

Ja du har uden tvivl ret, men som det tydeligt fremgår så er dette ikke min stærkeste side, men det afholder mig på ingen måde fra, at gøre hvad der er muligt for mig for, at få mit projekt fra skrivebordet til en fornuftig forretning. Dette viser jo netop at vi som iværksætter er meget forskellige og kan få stor glæde af den viden vi hver især besider.

Venligst René

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 22:08

Hvor er det bare skønt at være på Amino, indtil flere programmører har henvendt sig til mig omkring mit projekt.

René

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15

Mikkel Mikjær Christensen:

Hej René

Jeg har selv prøvet det mange gange, jeg knokler i 2-3 måneder og så ender det med at "idémanden" opgiver det fordi han fik en anden ide, eller det ender med at det ikke kan sælges, eller der skal laves udvidelser i en uendelighed før idémanden vil på gaden med den.

Fact er at programmøren lægger en stor værdi i projektet og idémanden lægger ingenting.

Lad os sige det tager 3 måneder, så er min invistering cirka 216.000kr og du lægger måske 20.000kr til noget hosting og nogle timer til at skrive en kravsspec.

Du har således brugt 20.000kr på projektet og det er dermed en relativt lille investering hvorimod programmøren har lagt cirka 10 gange så meget. Det er en meget ulige fordeling, og typisk mener idemanden også at han har alle rettigheder og kan bestemme at lukke projektet. Så står koderen med et tab på 200k.

Jeg er selv interesseret i den slags projekter (og kvalificeret) men jeg går ikke ind i noget hvor den anden part ikke skyder noget tilsvarende ind ved projektets start.

Det er ikke tit at det sker. Men jeg kan kun sige at, hvor har du dog ret. Laver en programmør dette arbejde gratis, så skal du forvente at det er i hans fritid, og så tager projektet lang tid. HVIS jeg skulle gøre det, ville jeg have 50% uden tvivl. Det er jeg selv i gang med pt. Jeg er i et projekt hvor idémanden bidrager med ideer, content og administration, og jeg knokler med programmering. Der er uden tvivl meget arbejde til mig, og derfor har jeg også 50%. Var det 15% ville jeg grine og takke pænt nej. Hvor stor og god ideen end var.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 23:34

Hej Grayzone

Er livet ikke bare skøn? Vi er alle så forskellig, nogen kan se visioner andre ser bjerge der ikke er til at komme over.

Jeg siger ikke på nogen måde folk skal arbejde gratis, jeg er bare ærlig og fortæller om den økonomi der pt ligger i dette projekt.

Dette skal jo ikke afholde folk fra at tage kontakt til mig, det kan jo ske at vi i fælleskab finder den helt rigtige løsning, der er god for begge partner.

René

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)