Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner til bolig site

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Hej Grayzone

Er livet ikke bare skøn? Vi er alle så forskellig, nogen kan se visioner andre ser bjerge der ikke er til at komme over.

Jeg siger ikke på nogen måde folk skal arbejde gratis, jeg er bare ærlig og fortæller om den økonomi der pt ligger i dette projekt.

Dette skal jo ikke afholde folk fra at tage kontakt til mig, det kan jo ske at vi i fælleskab finder den helt rigtige løsning, der er god for begge partner.

René

Og det er så derfor at konsulenthuse og freelancere programmører har så meget arbejde. Fordi at sådan nogle som dig bliver trætte af at trækkes med en programmør, som ikke leverer, for hvorfor skal han levere når han ikke får penge for det. Jo han får da 15%, men dette er ikke sikkert at det bliver et overskud. Hvad med minus... 

Held og lykke med det. Man kan sagtens finde et par mennesker som er villige. 
Hvad angår dine visioner og bjerget, well. Når man lærer at bjerget rent faktisk er det. Og at det er et helvedet at komme over, så lærer man også at være realitisk og estimerer hvor lang tid det tager at komme over, hvor meget proviant man skal have med osv.

Jeg ville ikke strande på en bjergskrænt med dig, med visionen om at du har vand med. Jeg vil sku ha noget vand så at jeg kan overleve. 

Man SKAL tro på det. Visioner er vigtige. Og Tro flytter virkeligt bjerge. Det gør det sku. Men programmering af systemer er bare en led satan :) 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:51

Hej Grayzone

Som du kan læse i indlæg nr. 6 i denne tråd, så er jeg begyndt at søge efter kapital til gemmenførelses af dette projekt, men derfor skal jeg jo stadigvæk bruge en dygtig progaramør til denne opgave, da jeg ikke selv er dygtig nok tl denne krævende opgave. Jeg forveter max 6 måneder fra idag til projektet er en begyndene forretning, jeg har som nævnt kontakt til flere programmører der er villige til at kigge, på opgaven og har sendt disse langt mere info end jeg vil vise her.

Der er en af disse som lyder meget lovende og han er næsten villig til at gå ind på mine vilkår, udviklingen har vi talt om at dele, mod en lidt mindre ejerandel for ham, så der er altid en løsning, de 15 % var nu mere for at lægge et tilbud på bordet og tage den derfra.

René

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 12:40

Hej igen

Jeg har fået et tilbud omkring mit projekt, som jeg ikke lige ved hvordan jeg skal forholde mig til, derfor er det nærliggende bare at afvise det, men vil da lige vende dette tilbud herinde først.

Det lyder på knapt 70.000 kr lavet i østen, mod 200.000 til 300.000 kr i Danmark.

Mit dirkete problem er at joooo godt nok billigt, men, men, men, hvordan med hurtig fejlsøgning, ændringer af latout, ja mange ting roder i min knold, men hvad mener i om det?

René

Venligst

René Buch

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu jeg jo givet vis ikke lige den mest neutrale person i denne sag. Så det kan da godt være at du skal det jeg skriver med et gran salt Stick out tongue

Ved ud hvad der er inkluderet i de 70.000kr? Hvis det "blot" er udvikling af systemet (evt. samt design) så tror jeg du står med håret lidt i postkassen.
Du skal være opmærksom på at der sandsynligvis vil komme til at gå en betragtelig mængde ressourcer til projektledelse. Og hvis du ikke selv har de kompetencer så vil det komme til at koste en hel del. Ud over det er der selvfølgeligt alle de ofte nævnte ulemper ved outsourcing til østen. En søgning på amino vil hurtigt give dig et overblik over de mest almindelige faldgruper.

Jeg mener at have læst et sted (amino) at der generelt ikke var økonomi i at outsource projekter med udviklingsomkostninger (i Danmark) på under en mill. Det skal siges at det naturligvis variere efter hvilken type opgave der er tale om.

Og så blot for at undergrave min egen integritet fuldstændig, så vil vi da også gerne tage et kig på opgaven Big Smile

Mvh Peder Steen Jensen

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:46

Et stort problem med outsourcing til østen at der er en del firmaer der leverer loesninger af absolut ubrulig kvalitet. Saa hvis du vaelger at outsource vil jeg raade dig til foerst at faa dem til at lave en lille delmaengde af sitet. Foreksempel bare den del hvor man kan oprette en bruger, logge sig ind og eventuelt oprette en bolig anonce(Eller hvad man nu goer paa sitet). Og saa faa en udvikler i danmark til at bruge 2-3 timer paa at gennemgaa den. Ikke for at lave egentlig fejlfinding, men bare for at se om den basale kvalitet er i orden. Man skal foreksempel se efter:

Husker de at escape bruger input, foer de kommer det i deres sql databasen.
Har du oprettet indexes paa deres foreign keys, og andre data hvor de skal bruge det.
Har de fornuftig html, eller bruger de 7 naestede tables i stedet for margin.
Hvis de bruger samme code/html flere steder, har de saa langt det i en fil, eller har de cut/pastet det ind hvergang de skulle bruge det.
Kan de skrive basal sql, eller bruger de et loop i stedet for et join.

Martin

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 16:12

Hej

Som jeg skrev var jeg tilbøjlig til at skippe dette tilbud på stedet, jeg ved med mig selv at det næppe er min stil at gøre det på den måde, jeg vil langt heller betale noget mere og få den OPTIMALE løsning første gang. Blandt andet ved at sidde en hel dag og bare komme, med ideer til hvordan de ønsket tiltag skal virke på siden, og hvad de enkelt dele skal kunne samarbejde med. Det vigtigst i mine øjne er overskulighed og brugervenligheden, naturligvis skal siden var så hurtig og let som muligt.

René

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 16:57

har sendt dig en email

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 18:02

Hej Peder

Ja jeg er ret overbevist om min opgave skal løses i Danmark og ikke i østen, dels på grund af hvad nu hvis de ikke giver mig det produkt jeg forventer, og jeg efterfølgende skal bruge masser af tid på og penge på jurister, for selt ikke at tale om jeg tror det er 100 % umuligt at hive sine penge retur, ved sådanne en sag, hvis det skulle komme der til. Derfor er det med tanke om, jeg kun vil komme til at stå knapt 70.000 kr fattiger og en lærestreg, men stadigvæk uden en boligportal.

Jeg siger på ingen måde at det firma der har henvendt sig til mig, er af den omtalte type, det har jeg ingen grundlag for at gøre, det er udelukkende mine tanker om den problemstilling jeg KAN komme til at stå i.

Mit grundlag for at vælge dansk programmør partner er, at jeg helst vil have et langsigtet samarbejde, da min portal naturligvis løbende skal udvikles og finjusteres efter bruger og kundernes krav. Så er det jo også den juridiske side af sagen, den er meget letter med 2 eller flere DK partner imellem.

René

Venligst

René Buch

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 09:53

Hej Rene

Jeg tror du har ret i at holde igen med outsourcing i denne situation.

Worst case scenario (at du står om 3 måneder med et projekt der er så meget mere forsinket, uden boligportal og 70k fattigere) er ikke så appetitlig. Best case med et fuld funktionelt site om tre måneder og en besparelse på 100-200k er selvfølgelig noget rarer. Det endelige resultat er sandsynligvis at finde et eller andet sted her mellem.

Spøgsmålet er så bare hvor meget is man har i maven mens man laver risikovurderingen? Jeg ville personlig nok ikke tage chancen, med mindre outsourcing løsningen var den eneste mulighed jeg havde for at komme i gang.

Og slutteligt, bare for at jeg skal spørge, har du fundet et dansk webbureau til opgaven?

Mvh Peder Steen Jensen

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 16:27

Hej Peder

Ja man skal vist træde lidt varsomt. Min personlig holdning er, at jeg vist opnår langt større sikkerhed og kvalitet i mit projekt, da det er forholdsvis let at finde tid til møder med en dansk programmør, end det vil være at tage til udlandet til disse møder. For slet ikke at tale om alle de små justeringer og evt. nye ideer der skal tilføres projektet.

Jeg har fundet en programmør til projektet.

Jeg vil heller vente, og bruge lidt flere penge på ideen, end jeg vil tage chancen med noget der måske ikke virker.

René

Venligst

René Buch

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)