Og mht. Greyzone som mener at JEG får noget ud af "bashing".. vorherrebevares, jeg må le. Jeg forholdt mig sådan set bare til det der blev skrevet, hvilket var indiskutabelt direkte forkert. Om manden er god eller ej, er irrelevant. Jeg synes det er rimeligt at påpege fejl når der er tale om udbud af serviceydelser til potentielle kunder. Det burde være muligt at kunne påpege sådanne fejl uden at blive kaldt en KNÆGT og PRINSESSEFORNÆRMET - hvilket er direkte respektløst og uforskammet, men okay, jeg var jo også selv hurtig på aftrækkeren, omend på en noget mindre personlig angrebsagtig måde. For at jeg kalder det komisk - ja, det var måske i overkanten, indrømmet. Og jeg indrømmer såmænd hjertens gerne at jeg ikke anede PHP kunne bruges til andet end web. Så jeg trækker derfor gerne punkt 6 tilbage. Resten står jeg ved.
Når det så er sagt, så synes jeg da at Nago skal prøve at redde tråden tilbage til dét den nok var tiltænkt - at gøre opmærksom på sig selv og sine evner. Det kunne eksempelvis være i form af referencer, selvom kodemæssige referencer sjældent er ret håndgribelige. Alt det spændende foregår jo som regel nedenunder dét brugeren ser.
Du skal også stå ved det. For det er fuldstændigt korrekt. NAGO kommer godt nok forkert ind i denne tråd, og som udvikler skal jeg ikke gøre mig klog på hans evner til at kode. Men igen, fordi at du har 10 års programmingserfaring, eller har lavet løsninger for Microsoft betyder jo heller ikke at du kan kode. Alt er ord og gætterier. Jeg har set Microsoft programmører som skrev kode som 7 årige. Og jeg har set 18 årige knægte skrive SUPER KODE uden at ane hvad tingene hed. De havde bare lært hvad der var rigtigt, og hvad som var forkert. Det er trods alt, bare et håndværk. At Mikkel siger at han er verdens og danmarks bedste PHP kodehus siger jo ingenting. Det er ord, intet andet.
Jeg kan gå med til at du ingen knægt er, eller ikke er prinsessefornærmet , og jeg kan også undskylde for at være frembrusende. Det gør mænd. Det gør gode mennesker. Jeg vil dog stadig mene at jeres indlæg er fuldstændigt ligegyldige, omend teknisk korrekte. I skulle måske i stedet have udfordret Nago og set hvad han rent faktisk kunne. Så var i som konkurrenter, ikke blevet set skævt til. Det er i nu begge to, om det var meningen eller ej.
Du har ret i at referencer ikke vise god kode. Men hvor vigtig er god kode egentligt? Hvis en iværksætter skal starte et site op, til at sælge et eller andet. Skal han så bruge penge på god kode, eller på funktionel kode? Og hvad koster mest? En iværksætter vil se funktionalitet. hell, hele verden vil se funktionalitet. Man kan skrive god kode, når man får et budget der er stort nok til at dække det. For god kode, koster penge. Hvad nytter det at skrive skalérbare systemer til et firma som laver sitet 1 gang, og aldrig nogensinde kommer med tiltag dertil. Funktionel kode....
I skal selvfølgeligt være velkomne til at forsvare jeres indlæg som i nu vil. Men jeg synes at vi skal lade NAGO fortsætte sin salgstråd, eller starte en ny. Lad dog iværksætterne få nogle systemer for små penge. Lad os fokusere på at tjene mønter, og ikke på om kode er godt eller ej. Se Amino, se samtlige andre sites.... Ingen af os ved om det er god kode eller ej. Men samtidigt ved vi 3 godt, hvor mange STORE virksomheder som bygger på systemer som et lille angreb ville smadre fuldstændigt. Men vi har jo alle tavshedspligt...
|