Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en doorway side?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.avalance.dk/daaval/index.htm

Eller hvad er der så? Og er det ilde set af søgemaskinerne?
 
I et øjebliks svaghed lod jeg mig overtale til at købe en "optimeringsaftale" hos Netpointers.
Jeg er dog efterhånden blevet lidt i tvivl om hvad det egentlig er jeg har købt!
 
Er der nogen bud?
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
FOr mig ligner det bare et sitemap.
Altså en oversigt over de sider hjemmesiden består af.

Det er ganske almindeligt at hjemmesider har sitemap.
Det skulle være positivt ifm googleoptimering.

Du skal selvfølgelig linke til den fra forsiden hvis det skal have en effekt.
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige forstå det rigtigt:

Er det en side leveret af Netpointers?
Hvis ja, hvad har du aftalt at få leveret fra dem?
Øvrige sider de har leveret?
 
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den er i princippet leveret af Netpointers, men som du kan se, er det blot en lidt anden udgive af mine eksisterende sider.

Jeg ved ikke hvordan det fungerer helt eksakt, det er derfor jeg spørger herinde. Men personligt synes jeg at det minder om en form for doorway side, idet det jo blot er en ny side, som jeg faktisk ikke linker til fra websiden.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart vil jeg sige at de har lavet den løsning for at omgå de links du bruger i din normale side, som er lavet i Flash. Søgemaskinerne kan ikke følge Flash links, og derfor ikke indeksere indholdet på dine normale sider. Det kan de derimod på det Netpointers har lavet. Men hvorfor de ikke bare har lavet ændringerne direkte på den almindelige side, det ved jeg ikke. Det virker umiddelbart ikke logisk. Men jeg tror også tit at Netpointers sælgere er bedre end dem der faktisk laver løsningerne. Og det faktisk er pga. kundernes uvidenhed at de kan holde forretningen kørende. Men det er bare min personlige mening.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

"Men hvorfor de ikke bare har lavet ændringerne direkte på den almindelige side, det ved jeg ikke."

Det er der en fornuftig forklaring på. Fordi de i princippet ikke har noget med mit webdesign at gøre (det originale er da også meget pænere, selvom det ikke er så søgemaskinevenligt)
 
Vedr. dine betragtninger om Netpointers, så tror jeg såmænd at du har ret. Men jeg har lavet en aftale der løber over et år, og så må jeg jo vurdere om det var pengene værd.
Jeg vil bare sikre mig at det ikke er doorway sider eller andet snavs :-) Hvordan deres seo system fungerer ved jeg faktisk ikke.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil være helt sikker på det ikke strider mod søgemaskinernes retningslinier skal du bare spørge dig selv: Ville jeg har gjort dette hvis der ingen søgemaskiner var? Du kender selv svaret, tror jeg ... :)
 
Om du så lige vil kalde det doorway sider eller ej er mindre vigtigt - faktum er, at du har valgt IKKE at publisere dit website på en søgemaskinevenlig måde, og dermed står du allerede i snavs til knæene. Hvor snavset du bliver, og hvor stor risikoen er handler om meget andet end om du lige vil kalde det en dorrway side eller ej ...

 

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke skal ændres på dit almindelige website - men kun laves andre sider der ikke er linket til fra eksempelvis dine almindelie sider så vil jeg uden at blinke sige at det IKKE overholder Googles retningslinier - uanset om det så er er en decideret doorway løsning eller er klaret med sneaky redirects.

Rent søgemaskinemæssigt halter din side rigtigt meget og jeg kan godt forstå du har "søgt hjælp" - men det lyder også som du har købt en løsning du ingen gang selv ved hvad er - og det kunne jeg da godt på en stille søndag finde på at sætte spørgsmålstegn ved hvor smart det er.
 
Jeg er selvfølgelig ikke uvildig - men jeg synes at SEO arbejde bør foregå på selve siderne - få en ordentlig struktur, ordentlig html, et stærkt indhold o.s.v - og det er mig en gåde at Net´pointers ikke starter der i stedet.
 
Held og lykke med det...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man ikke vil give mere end 100 kroner for 5 kyllinger, så får man ikke en gourmet-oplevelse :)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene. Jeg ved dog ikke helt hvor meget klogere jeg er blevet ;-)

Jeg kan fortælle at der er et nyt site på vej, men det er stadig i "planlægningsfasen" og den reelle programmering er ikke påbegyndt.
Det nye site vil delvist blive "uvenligt for søgemaskiner" idet der bliver en uundgåelig database del, men resten af sitet vil jeg prøve at få opbygget uden for meget flash osv. (jeg laver det ikke selv)
 
Mikkel du skriver:
"

Hvis du vil være helt sikker på det ikke strider mod søgemaskinernes retningslinier skal du bare spørge dig selv: Ville jeg har gjort dette hvis der ingen søgemaskiner var?
 
Sjov pointe, men det afgør vel ikke om det er "accepteret" af søgemaskinerne. Man kunne jo spørge sig selv om der var noget der hed SEO (god som dårlig) hvis der ikke var søgemaskiner :-)
 
Karsten du skriver "jeg synes at SEO arbejde bør foregå på selve siderne"
Det kan du have ret i, og det er heller ikke utænkeligt at jeg vil søge noget eksperthælp når det nye site kommer op at køre. Dog er jeg ikke i en branche med millioner af markedsføringskroner, men lægger en betragtelig pose penge hos Google, hvilket jeg egengtlig gerne ville bruge en del af på seo hvis det skønnes at kunne svare sig.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)