Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af bil (jeg ved det har været oppe før)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg ved det har været oppe før højst sandsynligt - så bær over med mig :-) - Men har søgt og søgt, men ikke fundet det.....

Hvis jeg skal starte en enkeltmandsvirksomhed og i den forbindelse skal bruge en bil som skal leases. (jeg har ikke kapitalen til at købe kontant). 

Kan det bedst betale sig og lease privat eller erhverv.

Jeg forestiller mig at privat umiddelbart er bedst - kan man så trække kørselsgodtgørelse ud? (jeg forestiller mig der kunne være en fidus her da de så er skattefrie)

Da det er et "Agentur" jeg har fået og agenturgiver gerne vil betale leasing ydelsen og førstegangsydelse for mig, vil det så kunne betale sig at fakturere disse til agenturgiver som konsulentbistand/eller noget andet som holder vand overfor SKAT.

Hvis jeg kan det vil jeg jo både få Kørselspengene + leasingsydelsen (dog faktureret i forklædning) "til mig selv".

Er det for langt ude eller kan det lovmæssigt lade sig gøre??

KH,

Merle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15

Hej!

Du kan også lade bilen indgå i VSO, og så trække alle udgifter fra, dog bliver du så beskattet af fri bil.

Eller som du skriver kørselspenge.

Den med fakturering er nok lidt langt ude. Du vil altid få pengene til dig selv, uanset....idet det

er et enkeltmandsfirma.

Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:25

Ja, jeg tror jeg må kigge lidt til det der VSO...

Jeg tror vist må tilknytte en revisor som kan skrue tingene sammen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)