Efter at fest-for-alle.dk nu har kørt siden februar 2008, har jeg nu fundet på den idé at udvide for at få flere besøgende og mere interesse omkring siden. Jeg har længe puslet med idéen, og nu skal det være. Men jeg mangler nok lidt en sparringspartner så nu bruger jeg jer. Siden er langt fra færdig og er derfor ikke lagt offentligt endnu, men I kan se idéen her - jeg har fumlet lidt rundt med hvordan det skulle gøres, og er nu nok kommet frem til at finde en frisør, en som kan lægge makeup (evt. frisøren), og en som har forstand på tøj, og så rive en dag ud af kalenderen hvor de udtrukne måske en 4 stk. kommer og får en forvandling evt. med en lille egenbetaling. Til gengæld vil de hjælpende få gratis reklame på sitet og de som har brug for en ny stil, får taget billede før og efter forvandlingen og de billeder skal så på sitet også. Det vil så være muligt at få annoncer på sitet mod betaling, og på den måde vil der på et tidspunkt komme en indtægt. Men hvordan griber jeg det nu an? Jeg har overvejet at få lavet en folder som jeg vil sende ud til frisøren - dem i mit eget område (fyn) vil jeg køre ud til. Eller er det en dårlig idé?! Jeg skal selvfølgelig også have flere besøgende på siden, og have skabt mere interesse omkring den - gerne ud til medierne med dette. Hvordan takler jeg dette bedst??
|
Uden at have indgående kendskab til din idé så vil jeg sige at tanken med at få nogle casestories på dit site er rigtig god.
Som iværksætter med nyt koncept er det vigtigt at potentielle kunder kan identificere sig med at købe hos dig. Derfor ville jeg samtidig arbejde på at der er overenstemmelse mellem "værdierne" hos de leverandører du vil bruge og den målgruppe af kunder du vil / kan tiltrække.
Derfor skal du ikke tage den første og bedste supercut frisør med herreklip for 89,- hvis du vil have kunder der er villige til at betale for "den store pakke"
Har du spørgsmål til ovenstående eller generelt om salg og markedsføring for iværksættere er du velkommen til at kontakte mig.
dbh
Jesper