Er du typen, der er fuld af ideer og gå-på-mod? Eller er du typen, der har det store overblik og kan sætte tingene i system? Eller måske er du den, der mægler og får folk til at samarbejde.
Ideen bag testen er at der findes fire personlighedstyper:
Producenten , der er effektiv og god til at få tingene gjort. Administratoren , der er god til at sætte tingene i system og styre en virksomhed. Entreprenøren , der udvikler nye ideer og finder løsninger på problemer. Integratoren , der løser konflikter og skaber samarbejde. Alle personlighedstyperne kan være gode iværksættere. Brug testen til at se, hvilke typer du ligner mest, og hvad det betyder for sig som iværksætter. **********************************
God fornøjelse - og god weekend
Flemming |
Iværksætter-testen
- 1
|
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1059 Jeg er dog enig med Mikkel, jeg har ikke behov for at tage en test - men ikke desto mindre kan det vel være meget sjovt :) |
Tjae, havde ellers søgt på om den havde været nævnt...? Hold op, det er squ da meget skægt, og man kan vel altid lære et eller andet, hvor ubetydeligt det så end måtte være.
God weekend
Flemming |
Min pointe er mest, at enhver undersøgelse påvirker det der undersøges, og tages der ikke hjøjde for dette faktum får man et helt galt billede. Som en lidt firkantet eksempel kan nævnes, at hvis man stikker et termometer ned i en vædske for at måle temperaturen, påvirker termometrets temperatur vædskens. Det skal der tages højde for, hvis man vil have præcise resultater. I en undersøgelse som denne er det vigtigt at forstå et flere forskellige typer af mennesker risikere helt at blive "udelukket", enten fordi de som mig synes det er lidt latterligt, eller af andre årsager. Tages der ikke højde for dette for man et meget skævt resultat. Groft sagt ville det svare lidt til den skævhed der ville opstå, hvis man lavede en analyse af "danskernes holding" til et eller andet, men kun spurgte dem der gik til 1. maj fest :) |
Jeg elsker eksempler der ikke er til at misforstå - og specielt som her med en god portion humor.
Tak Mikkel
Hilsen
Flemming |