Og det er. SKal jeg starte firma i år eller skla jeg vente til den 1/1 2009. Jeg tænker på om der er noget fordel i at starte nu. Jeg skal ud og købe noget udstyr til ca 50-100.000 kr så snart jeg går igang. Det firma jeg vil lave er et enkeltmands firma og jeg tænker på om der er noget skat som jeg kan få fordel af af hvis jeg starter i år og laver et underskud på ca 50.000-100.000 det første år.
Hvis vi nu siger jeg laver et underskud på 100.000 kr i år 2008. Hvad ville jeg få ud af det?. ( de 100.000 er ting jeg skal købe til opstart af mit firma. )
Det vil sige jeg ikke får en penge fordel ud af det. Jeg tænker på om jeg kan komme af med noget topskat på den måde. For jeg betaler jo skat af overskud så må der vel også være en fordel i mindre skat ved underskud. Eller er jeg helt forkert på den..
Jeg kommer også til at beatle topskat i 2009.. Men har du en ide om hvad fordelen i kr. ville være. Jeg ved godt at det ikke noget man kan komme med 100% når man ikke har alle tal.
ok. Måske jeg er lidt langsom. Men hvis jeg går ud og køber udstyr til mit nye firma for ca 100.000kr ( enkeltmands firma )
Og jeg ikke har noget indkomst i det firma i år fordi jeg ikke kan tage kunder ind før i 2009. ( men jeg har min normal løn fra et andet firma og betaler en del i topskat.)
Vil jeg så kunne lave et underskud på ca. 100.000kr og så få ca 50 - 60.000 kr af dem tilbage i skat?
Med andre ord så betaler skat en stor del af mit opstart budget? Det lyder jo næsten for godt til at være sandt..
ok. Måske jeg er lidt langsom. Men hvis jeg går ud og køber udstyr til mit nye firma for ca 100.000kr ( enkeltmands firma )
Og jeg ikke har noget indkomst i det firma i år fordi jeg ikke kan tage kunder ind før i 2009. ( men jeg har min normal løn fra et andet firma og betaler en del i topskat.)
Vil jeg så kunne lave et underskud på ca. 100.000kr og så få ca 50 - 60.000 kr af dem tilbage i skat?
Med andre ord så betaler skat en stor del af mit opstart budget? Det lyder jo næsten for godt til at være sandt..