Hej alle Inloco Regnskab har efterhånden spredt sig over forskellige aktiviteter, navnlig regnskabsservice, undervisning og - sidste skud på strammen Franciskanerserien, som er håndbøger for iværksættere.
Jeg plejer at udgive et halvårligt kursusprogram, jeg har intet "på tryk" om regnskabsservicen ud over lejlighedsvise små foldere med iværksættertilbud. Franciskanerserien har foreløbig bøgerne men ingen informationsfoldere.
Undervisning og regnskab deler hjemmeside: http://inloco.dk - og Franciskanerserien har sin egen midlertidige hjemmeside: http://franciskaner.dk, men jeg planlægger med at skille undervisningen og regnskabsservicen lidt fra hinanden og har købt en særligt domæne til kurserne.
Jeg skal til at skrive kursuskatalog for 2. halvår 2005. Spørgsmålet er: Skal jeg lave en "stor", fin trykt ting om Inloco Regnskabs samlede aktiviteter, nu jeg er i gang. Eller skal mit trykte reklamemateriale bestå af alle mulige forskellige foldere/hæfter/(læs: mere eller mindre tilfældige og nogle gange hjemmetrykte sager).
Altså: Jeg skal lave en plan, men skal jeg tage udgangspunkt i det samlede eller fraktionerne?
Trykt materiale virker rigtig godt for mig, så skriv ikke, at jeg skal bruge alle pengene på hjemmesideforbedringer i stedet. Men budgettet er, som sådanne nu er: For lille.
Mange hilsner
|
Hej Anette,
Du skriver at du vil skille aktiviteterne ad; sikkert så det bliver nemmere at markedsføre dem hver for sig. Hvis du udgiver et kursuskatalog hvor alle dine andre aktiviteter også er med, får du en norsk købmandsbutik i telemarken. Det bliver sådan lidt altmuligmandsagtigt.
Skal dine aktiviteter køres som seperate enheder skal du kun udgive kursuskatalog uden information om de andre aktiviteter. Så er der ingen tvivl om hvad du tilbyder. Du kan altid sætte en bagdør ind vil at nævne at kurserne er sponsoreret af... -eller: underviser er forfatter til...
Jeg synes du skal publicere materiale i takt med behovet fra de enkelte aktiviteter. Bruger du et digitalt trykkeri kan du får meget små oplag i super kvalitet.
Dermed bliver det nemmere at adskille aktiviteterne og dermed også muligheden for at skyde nogle præcise kanonkugler ud blandt kommende kunder.