Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og moms ved opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har elfter længere tids overvejen besluttet mig for, at jeg vil starte en enkeltmandsejet virksomhed. Det drejer sig om en hjemmeside, jeg i længere tid har drevet som en niche-ting, men som jeg nu vil forsøge at tjene reelle penge på. Mit spørgsmål er så, at når det drejer sig om en hjemmeside, der ikke tjener penge på fysiske produkter, hvordan er skatte og momsregerne så?

Indtægterne vil bestå af markedsføringsindtægter og salg af fordele til ens profil i klubben, hvordan beskattes det? Er det udelukkende mit overskud jeg skal betale skat af? Jeg ville også blive glad, hvis der var nogen der kunne fortælle mig, hvordan den daglige bogføring gøres for at sikre, at man ikke kommer til at stå i en kæmpe skattegæld ved årets afslutning? :)

Mange tak for hjælpen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17

Hej!

Ja..skat af indtægter-udgifter=overskud.

Hvis omsætningen er >50k over løbende 12 måneder, skal du momsregistreres.

Du kan ændre din forskudsreg., så du løbende betaler B-skat.

Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:23

Hejsa

Tak for det hurtige svar :)

Mht. momsregistrering, er det så det samme som registrering af en enkeltmandsejet virksomhed hos erhvervs- og selskabsstyrelsen? Eller skal man tage flere skridt for at blive momsregistreret? Betalingen af moms er salgsmoms-købsmoms ikke?

Glemte også at spørge =) Når nu det er en aktivitet man har haft et stykke tid, men som ikke har været stort nok til at blive registreret som virksomhed, skal man så betale skat af de ting man tager med sig ind i virksomheden? Altså indskud, eventuelle maskiner, software og andre ting?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)