Hvad skal det koste - at købe en rigtig god produktidé? Hej - jeg er tekstforfatter og har en idé/et produkt, som jeg allerede har lavet en dummy på og fået kvalificeret bekræftelse på, skulle være et oplagt produkt at sælge videre til en landsdækkende virksomhed (produktet hører til papir-/underholdninggenren). Den forholdsvis lille virksomhed jeg arbejder i ville selv kunne producere produktet, men vi ville være for dyre i forhold til den landsdækkende virksomheds større produktionsnetværk). Mine spørgsmål er derfor: Hvad kan vi helt konkret tage for selve idéen/konceptet, i kroner og øre? (Vi aner ikke, hvor sådan noget ligger, og eksempler modtages derfor meget gerne). Hvor meget vil det herudover være rimeligt at "kræve" i en licensaftale (et for mig nyt begreb). P.S. Produktet er ikke en døgnflue, men ville være en traditionsbunden del af virksomhedens sortiment fremover. P.P.S. Der er mange positive elementer hæftet til produktet (udover at det vil være let at sælge) = pædagogisk seriøsitet, sund fritidsbeskæftigelse, oparbejdelse af positive 'børneskills" plus et oplagt velgørende element. Jeg krydser fingre for, at du kan hjælpe mig videre, f.eks. med konkrete eksempler på, hvad gode idéer kan sælges for... Mvh. Hellatogo
|
Hej,
Har siddet og kikket på dit indlæg et par gange, og venter spæændt på at nogen byder ind på en slags beregning. I mellemtiden kunne du kikke på følgende link http://www.amino.dk/virksomhedsbors/vaerdiberegning om den kan bruges, er jeg ikke den rigtige til at svare på, men måske den kan inspirere dig.
Held og lykke.