Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ombytning af vare ? Kan man det?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa, jeg har fået at vide, at hvis du har et produkt, og dette produkt sendes til reparation 3 gange, har du krav på et nyt tilsvarende produkt. Kan det passe? - Min ven siger det står i købeloven, men han ikke så meget forstand på det, men kan det passe?
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:33
Dette gælder ihvertfald i fysiske butikker :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Det gælder også på nettet...
Tilmeldt 6. Nov 05
Skrevet kl. 22:54

Er der nogen der har § for det? For jeg har nogle problemer med en butik i Esbjerg, og min ven sagde den fandtes, og jeg er også selv ret sikker - Men butikken siger at den § ikke findes "For så vil alle jo bare have ombyttet deres vare" - Det produkt er 3 måneder, og har været til service 3 gange (1 hver måned) for samme fejl..

Nogle der kan give link eller lign. til paragraffen?
Tilmeldt 6. Nov 05
Skrevet kl. 23:28

købeloven §78 det er den du skal bruge men der er ikke nogen regel om at det er 3 gange der er grænsen..

hvis du ikke kan finde den andetsteds skal jeg sende den til dig

Tilmeldt 6. Nov 05
Skrevet kl. 23:34
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 00:27
Der står ikke 3 gange nogen steder i købeloven, men Forbrugerstyrelsen har fastslået, at 1 - 2 reparationsforsøg er nok. Udskriv evt. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/ og tag det med i butikken.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:31

Der var en dame fra mener at det var forbrugerstyrelsen eller forbrugerrådet i fjernsynet, og hun fastlog at folk kun skal accepptere at forretningen sender den til reperation én gang, ikke to! Indvilliger man i at sende den til rep. en nr. to gang, mister man retten til at få en ny, set med forbrugerdamens øjne....

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 11:36
Men ikke noget problem. Du skal blot gå til modangreb. Selvom man hedder Sonofon, så er der altid en overmagt. I dette tilfælde er det medierne. Du/I skal bare sige, at hvis I ikke får en ny, så ringer I til Kontant, Ekstra Bladet, BT eller hvad de nu alle sammen hedder.... Så skal du se dem kravle...

Hvis de ikke gør det, jamen så må du på skærmen, eller i avisen, og SÅ kommer der i hvert fald en ny...

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:46

Retsinfo er stedet hvor alting står skrevet. I købelovens §78 stk.4 står der:

Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen.

"Væsentlig ulempe" kan betyde mange ting, men at indlevere den samme ting 3 gange til reparation må vel nok være at betegne som "væsentlig ulempe". Men der står ikke noget om et tilsvarende produkt. Der står "omlevering" og det må være en ting "magen til" og ikke "noget tilsvarende". Så må man som sælger kunne påberåbe sig retten til at give pengene retur.

Netop købeloven er en lov som formentlig mange her på Amino faktisk skal kunne på rygraden, eller som absolut minimum have en udskrift af under disken. Når man søger på Retsinfo efter en lov, kan man forøvrigt ved at klikke på Referencer under søgeresultatet, få bl.a. en oversigt over kendelser baseret i den viste lovtekst. Det kan være ret interessant og der er mange i dén liste under købeloven .
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)