Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af hjemmeside med frames - duplicate content fare

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan man lige skal flytte en hjemmeside der er lavet i frames. 

Der er blevet indkøbt et nyt domæne, som den gamle hjemmeside skal over på. I første omgang skal man dog kunne komme ind på hjemmesiden vha det gamle domæne. 

To domæner

domæne1.dk 
domæne2.dk

Begge domæner viser nøjagtig samme indhold, og linket i adresselinien er hhv domæne1.dk og domæne2.dk.. 

Det gør jo, at når jeg står på forsiden af domæne1.dk, så ser jeg nøjagtig det samme som domæne2.dk ... Det er ikk godt vel ?

Der arbejdes på at få lavet en ny hjemmeside, som får nyt indhold etc, men det er ikke lige rundt om hjørnet endnu, mindst et par måneder endnu...

Hvad skal der lige til, for at hjemmesiden ikke oplever duplicate content ? Skal jeg sende al trafikken videre fra domæne2.dk til domæne1.dk med en redirect 301 eller omvendt? 

Eller skal jeg lave en no-index på domæne2.dk? Den er i princippet der kun for syns skyld, da det er en væsentlig kortere domæneadresse. 

Bonusspørgsmål: Domæne1.dk har en pagerank 4, som jeg nødig vil miste i flytningen...  Da den er bygget op i frames, ved jeg ikke lige helt hvordan den flytning mest optimalt kan foregå ??

Håber der er en der lige kan hjælpe mig den rigtige retning... 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:35

Du skal bruger en hel masse 301 redirects fra domæne 2 til domæne 1 (som har PR du vil beskytte) derudover skal du lave individuelle 301 redirects på alle gamle indexerede end frame sider i google til de nye sider.

Derved kan du overfører den opsparede værdi fra dit gamle frame baserede website.

Det er manual kodning all the way, men sådan er det med den slags sites (jeg havde en kunde for et stykke tid siden med over 3500 indekserede frames sider i google... pyha det tog lidt tid).

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:54

Øh... jeg forstår ikk helt... du siger at jeg skal redirecte fra domæne 2 (nye)  til domæne 1 (gamle)... og så skal jeg lave individuelle redirects på alle de gamle indekserede (domæne 1) sider til domæne 2 (nye)... 

Er det ikke at gøre det hele, og så gøre det omvendt igen ???

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:17

Nej det var ikke helt det jeg mente - jeg troede du ville bruge domæne 1 og domæne 2 som nye domæner istedet for det gamle.

Hvis domæne 1 skal erstattes af domæne 2 så skal du lave 301'ere til domæne 2 fra domæne 1 hele vejen igennem (så burde du også viderefører PR værdien ved næste PR opdatering (ikke at det betyder det store)).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)