Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg fra website ....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit website om en canadisk skuespiller startede som ren hobby. Det er nu blevet et officielt fansite, og da skuepilleren ikke har tænkt sig at lave et selv, er det reelt også det officielle site.



Han forslog at jeg kunne sælge autograferede billeder fra siden, og selv om jeg ikke går med en iværksætter i maven, vil jeg alligevel undersøge mulighederne. Men det er jo noget besværligt med en  skuespiller i Canada og en webshop i Danmark.


 


Websitet er html og jeg forestiller mig at betaling ordnes med Paypal


 


Han har foreslået at jeg beholder 25% af indtægterne, så der skal vel opgives til skattevæsnet?


Og moms registreres? Og laves regnskab? Revisor?


Er der er minimumsbeløb? Hvis jeg for eksemple sælger 10 billeder på et år, virker det med momsnummer osv som at skyde spurve med kanoner, men jeg faktisk ingen fornemmelse af hvor stort det kan blive.  Jeg har ingen handelsuddannelse overhovedet, så jeg kender intet til  hvad der er nødvendigt. 


 


Jeg tør næsten vædde min gamle hat på at ingen her kender ham ;-)


Undtagen hvis de elsker science fiction og kender serien Andromeda.  


  
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke et krav at blive momsregget med mindre du har en omsætning højere end 50.000 årligt.


Men det kunne måske alligevel være en god ide, jeg synes du skal benytte dig af de mange revisorer/advokater mm. der er på www.startguiden.dk under gratis rådgivning. Tag et møde med dem og hør deres side af sagen.

 

Angående hjemmesiden skal du nok også ud i i noget serverside sprog, hvis du vil kunne sælge varer, med mindre det skal fungere meget meget simpelt.

 

Jeg vil forslå dig at du køber dig en shop, de kan få ned til 100-200 kroner i måneden. Så kan du tilføje varer som du vil, holde styr på om du har kort på lager mm.

 

Hvis det slet ikke skal være så stort og du ikke forventer at tjene ret mange penge på det, så kunne du måske via dit site søge efter en partner til projektet, som havde forstand på den økonomiske del
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Meget spændende... Jeg har selv lige oprettet en lille prøve-shop på www.shopbyen.dk - Det er gangske gratis og virkelig nemt. Du kunne evt. lade den officielle website linke til shopbyen. Spørgsmålet er så om denne side kan omregne til $ og sådan noget.

Nå, men prøv at kigge lidt på det. Ellers er der, som Martin Tygsen nævner, sider hvor det kun koster et par hundrede om måneden.

 

Held og lykke med det.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)