Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Store kæders indkøbere. Hvordan får man hul.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/28/2006 12:14:58 AM Forfatter: Dimitri

Dato: 4/27/2006 11:32:39 PM Forfatter: AO
Dato: 4/27/2006 10:26:49 AM Forfatter: Dimitri Gælder reglerne om ikke at måtte sende uopfordret materiale også hvis kunden (i dette tilfælde en erhvervsdrivende) hører hjemme i et andet EU land?
Såvidt jeg har forstået det, har de fleste lande vidst efterhånden en paragraf som vores §6 om forbudet mod spam. Men hvis du sender noget forretningsrelevant, hvor vi her snakker en enkelt mail kan det vidst ikke skade. Jeg havde selv for nylig en livlig diskussion om det var lovligt for mig som booker at sende uopfordret tilbud omkring en kunstner til spillestederne. Her vil jeg holde på, at det er lovligt, da det er sædvane indenfor den branche jeg nu beskæftiger mig med. Så med andre ord. Er det sædvane i din branche i det pågældende land?

Det er det normalt ikke i DK, jeg er i tvivl om det er kutyme i de lande jeg skal ind i...
Normalt plejer jeg at troppe op personligt, hvilket har givet gode resultater... Det er dog ikke umiddelbart muligt her.
Jeg må tage chancen, skrive pænt og håbe at det ikke bliver betraget som spam

Tja.. Hvis jeg får en relevant mail med et godt forretningstilbud så vil jeg ikke betegne det som spam - men igen det er jo op til den enkelte :)

Ellers er det vel ikke svært at gribe knoglen til den første kontakt? Medmindre det koster en bondegård (hvor Skype jo kan bruges til en pris af hele 0,017 EUR per minut til numre i vesteuropa, nordamerika, kina og australien )
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne takke alle for deres deltagelse, og først og fremmest tak til Nankai for nogle interessante links, som har sat gang i nogle tanker.

Jeg vil lige igen understrege at jeg ville have ringet først og bede om lov til at sende en mail med en produktpræsentation. Men diskussionen om hvad der er spam er jo interesant, da der tilsyneladende er lidt en gråzone her.

Spørgsmålet gik mere på om man kunne gøre andet end en flad mail med en produktpræsentation, evt. under det opfølgende opringning.

Til Nankai, og specielt hans link omkring at de store kæder har magten, vil jeg sige at produktet er designet til at kunne produceres og leveres billigst muligt, lige netop til dette led. Men muligheden for plagiering er der da.
Side 2 ud af 2 (12 indlæg)