Jeg har designet et produkt af den slags der kan stå hjemme i stuen, et såkalt småmøbel. Jeg har kun fået positiv respons på produktet og vil gerne i gang med at sælge det. Da jeg er tekniker har jeg alt det tekniske og logistiske på plads med produktion o.s.v. Problemet er at det skal sælges, og jeg har en ide om at det kan sælges i Dansk Supermarked, FDB, Jysk eller lignende butikker. Men hvordan får man bedst fat i den slags firmaers indkøbsafdelinger når man absolut ikke har nogen salgserfaring indenfor sådanne områder? Man sender vel ikke bare en email med en forklaring og et billede? Da jeg bor i udlandet har jeg ingen mulighed for at kunne lave opsøgende salg. |
Store kæders indkøbere. Hvordan får man hul.
Artikel: Den der ejer hylden ejer kunderne. Du vil jo også gerne ha en rigtig pris for al den viden mv. som nu en gang er nøvendigt for, at det er indsatsen værd - og undgå at blive trynet på prisen. Her link http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=12370 A til Z ÆØÅ Index link http://www.berg-marketing.dk Artikler / PDF Kundeadfærd, loyalitet, en til en link http://www.talefod.dk Hilsen nankai |
Hejsa Som jeg umiddelbart husker reglerne er det ikke tilladt at sende uopfordret tilbud via email til sine kunder.
Det du kan gøre er enten at ringe dem op og få lov at sende en mail.
Hos SalesNordic hjælper vi tit mindre virksomheder til at få gang i salget. Kontakt os via www.salesnordic.dk hvis det har interesse.
|
Så kan man jo finde tlf. nr. og ringe - om man må sende materiale. Så skulle det være ok nankai |
Men ellers tak for nogle interesante links Nankai. |
Dato: 4/27/2006 9:49:57 AM Forfatter: Jacob H
Som jeg umiddelbart husker reglerne er det ikke tilladt at sende uopfordret tilbud via email til sine kunder.
Så længe det drejer sig om en mail, der er udarbejdet specifikt til den enkelte indkøber, tror jeg ikke på at det bliver et problem. Virksomhederne vil jo gerne have relevante henvendelser, også per mail.
Når det er i størrelsesordenen ~5mails, bliver det næppe betragtetsom spam.
|
|
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Hej Hansen, Jeg kender en der har kontakt til detailbranchens indkøbere og ved hvad der skal til. Send en PM og jeg sender dig videre. |
Kursus i Photoshop, InDesign eller Illustrator - bliv bedre end de andre!
Såvidt jeg har forstået det, har de fleste lande vidst efterhånden en paragraf som vores §6 om forbudet mod spam. Men hvis du sender noget forretningsrelevant, hvor vi her snakker en enkelt mail kan det vidst ikke skade. Jeg havde selv for nylig en livlig diskussion om det var lovligt for mig som booker at sende uopfordret tilbud omkring en kunstner til spillestederne. Her vil jeg holde på, at det er lovligt, da det er sædvane indenfor den branche jeg nu beskæftiger mig med. Så med andre ord. Er det sædvane i din branche i det pågældende land? |
Det er det normalt ikke i DK, jeg er i tvivl om det er kutyme i de lande jeg skal ind i...
Normalt plejer jeg at troppe op personligt, hvilket har givet gode resultater... Det er dog ikke umiddelbart muligt her.
Jeg må tage chancen, skrive pænt og håbe at det ikke bliver betraget som spam |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff