Jeg har har været selvstændig regnskabskonsulent i 8 år ved siden af mit fuldtidsarbejde. Jeg syntes nu at dagen er kommet hvor jeg vil gøre det til mit levebrød. Jeg har ikke benyttet mig nogen form for markedsføring tidligere da der kun har været tid til få kunder i min fritid. De kunder jeg har idag er nogen jeg har fået via mund til mund metoden og det er klart at anbefale. Men da mit kunde grundlag er begrænset og det begrænser også mund til mund metoden. Jeg har gode erfaringer med at hvis jeg først har fået kontakt til kunden så lykkedes det mig at sælge ideen til kunden via et møde. Jeg vil høre jeg kloge hoveder. Er det muligt at finde en samarbejds partner der god til markedsføring som kunne sælge mig som regnskabskonsulent. Hvordan det helt skal skrues sammen er jeg ikke helt sikker på. Jeg havde forstillet et eller andet på provision basis Hvordan finder jeg en samarbejdspartner som ligger i mit lokal område(Frederiksborg Amt), som kunne hjælpe med markedsføring. Det kan jo være der er en i dette forum. Min målgruppe ved markedsføring af mindre selvstændige 0-10 ansatte uden en regnskabsafdeling. Brancehen er ikke så afgørende det mere vigtigt at det er inde for lokalområdet. Mit produkt skal sælges på. Gør det du er bedst til, det kan bedst betale sig. Jeg ved godt at dette Koncept ikke er en ny ide, men min fornemmelse siger mig at det er blevet mere in at outsource sin regnskabsafdeling. Håber på tilbagemelding Emil |
Mødebooking?
- 1
Regnskab ud af huset www.accp.dk
Vi bor sammen med en virksomhed der specialiserer sig i mødebooking. De er knalddygtige og har skruet et rigtig godt koncept sammen baseret på "no cure, no pay". Du betaler altså kun for de møder som de rent faktisk booker for dig. Det som jeg rigtig godt kan lide ved YourCall er at de har rigtig mange ældre og erfarne bookere der har været i branchen i mange år. Jeg er tryg ved at det ikke er en ung knøs på 16 år som i vores navn skal ringe til vores potentielle kunder, men at der et nogle mere afbalancerede og erfarne folk. Noget af det jeg ville holde øje med hos andre virksomheder er "cowboy aftaler"; altså hvor en virksomhed booker 10 hurtige møder for dig, men på et forkert grundlag og hos kunder der ikke er i din målgruppe. Jeg ville før jeg entrerede med mødebookere der virkede lidt flossede i kanten sikre mig at du ikke kommer til at betale for møder med kunder som ikke opfylder dine kriterier for en potentiel kunde - i dit tilfælde måske at kunden ikke har et edb-system til bogføring, har en omsætning af en vis størrelse eller har et bestemt antal medarbejdere. Giv Henrik fra YourCall et ring på telefon 33414502, jeg er sikker på at han vil kunne hjælpe dig. Cheers, niels |
Regnskab ud af huset www.accp.dk
Tak Niels Jeg har har sendt en e-mail til Henrik så må jeg vente og se hvad han har at byde på. Jeg ville da gerne høre nogle flere input. mvh Emil |
Regnskab ud af huset www.accp.dk
Det er et lidt alternativt forslag til hvordan du kan få fat i kunder. Jeg kan foreslå, at du deltage i intro-aftner for iværksættere, som afholdes løbende i Amtet. Der har jeg mødt både min økonomiske rådgiver og revisor. Idet, folk præsenterer sig til hinanden. Men det er klart, at det måske er lidt mere langsigtede måde at få kunder på. Ellers kan du også vælge en branche, du har lyst til at specialisere sig i og invitere kunder til et gå -hjem møde, hvor du kan eventuelt bruge en case om én kunde fra branchen du har og fremhæve de fordele, som han har opnået ved at brude dine ydelser. |
Det er måske også lidt off-topic, men bliv listet på www.startguiden.dk og tilbyd et par timer gratis intromøde, jeg ved er er utrolig mange der benytter sig af den database startguiden.dk har, og har også i sin tid selv benyttet mig af det. Jeg mener det er gratis, og du bliver listet under dit lokal område. |