I den forbindelse vil jeg høre, hvad I ville mene, at et sådan skal indeholde? Jeg ville selv mene, at det som min. skulle omhandle kunder, konkurrenter, mission og vision. Der skal naturligvis også være en form for branding-strategi, eller hvad man nu kan kalde den.. men der er jeg lidt i tvivl om, hvad den del helt præcist skal indeholde. Det skal lige siges, at jeg ikke har fået stukket deres gamle strategiske grundlag i hånden, så jeg vil gerne have en idé om, hvad det er, jeg skal lede efter. Håber jeg kan få en smule hjælp Hilsen Birgitte |

Strategi er et vidt begreb, hvis du laver en opgave på en uddannelsesinstitution.
Meget groft sagt skal du tage stilling til om du vil fokusere på vækststrategi (Ansoff) eller konkurrencestrategi (Porter). Uanset hvilken du vælger, vil du afhængig af din afgrænsing komme ind på markedsføring, hvorunder branding f.eks. hører til. Du kan også bare tage udgangspunkt i kommunikationsstrategi, som reelt handler meget om branding og image.
Mit råd er dog, at du nok lige bør klargøre, hvilken type strategi, du vil fokusere på. For der er faktisk ligeså mange definitioner på strategi, som der er mennesker på jordens overflade

PS: Når du skriver, at strategien som minimum bør indeholde noget med kunder/konkurrenter er du efter min mening lidt gal på den, da de hører til under analysen - ikke i selve strategiudviklingen (som selvfølgelig anvender, hvad du har fundet i analysen).