Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner til etablering af Musikportal

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har gennem længere tid arbejdet på koncept og forretningsplan for en musikportal.

Har i 2 omgange været tæt på at skaffe investor-kapital, men desværre forgæves.

Har også prøvet DBAN (kan absolut ikke anbefales) + andet.

Som flere kloge hoveder skriver her, er min erfaring og konklusion også at man skal forsøge

at starte i "det små", og herudfra skabe en forretning der i praksis viser koncept og forretningsmodel.

 

For at komme videre søger jeg en programmør med viden om "robot-teknologi",

der ser mulighederne i kombinationen af musik og internet.

                
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Airplay,


Er det ikke korrekt at du havde samme ide for et år eller 2 siden? synes jeg har hørt navnet Airplay i forbindelse med noget musik portal.

 

Du skriver ikke så meget om hvor stort et kapital du skal bruge?

 

Vi er selv igang med en større portal på internettet, dog ikke inden for musik verdenen. Det kunne være det kunne være interessant at høre lidt mere om din idé hvis du vil ud med lidt mere?

 

Med venlig hilsen
Martin Tygsen
Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,


Tak for respons. Jo, jeg har arbejdet på "Sagen" i flere år, og har også et par gange haft seriøse forhandlinger, men af forskellige grunde forgæves.

Vedr. Startkapital søger jeg ikke en million-investor (mere). Min erfaring er at den slags investorer typisk ingen forstand har på hverken internet eller musik. Nu søger jeg blot én der kan udvikle det basale site + musikdatabasen der er grundstenen i konceptet. Udvikling af musikdatabasen er estimeret til ca. 250 programmør-timer (hard-code C+ el. lign.). Selve sitet bør være en relativ simpel opgave.

 

Jeg vil gerne fortælle mere om min idé, men lad os maile samme ussa@vip.cybercity.dk.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har sendt en mail afsted


Ser frem til at høre fra dig.

 

Mvh Martin
Tilmeldt 21. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige en tanke der faldt mig ind, da jeg læste dette indlæg..

Hvem siger at en investor skal have branche kendskab, eller viden om noget som helst andet i projektet??
 
Her kan viceværtens eget ordvalg vist også  bruges:
Den bedste chef er den, der har fornuft nok til at vælge gode medarbejdere til at gøre arbejdet, og selvbeherskelse nok til at lade være med at forstyrre dem, mens de gør det.
 
Udskift Chef med Investor
Jeg har f.eks selv en drøm om at lave en internet cafe, fordi jeg oprigtigt tror på at det er en god forretning, jeg har en masse ideer til hvordan det kunne laves til MC'donalds/Jysk stil, og jeg ville knokle min Rø... ud af et vist sted for at få det til at fungerer. Jeg mangler blot en invister som vil skyde ca. 250.000 i det, og som ikke behøver have anden interesse i det end overskudet
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tim jo mere kendskab en investor har i branchen jo lettere vil han også have for at vurdere om det er en ide der holder :)

Men selvfølgelig kan man sikkert også finde en investor der ikke har kendskab til branchen, tror dog det er langt sværre at overbevise ham om ideen.
Tilmeldt 21. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig, jeg ville egentlig bare åbne en dør så der kunne ses nye muligheder
Tilmeldt 17. Apr 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej airplay.

Hvis du har lyst, så prøv at beskrive lidt mere om dit projekt.
Måske vi andre kan være behjælpelige med indspark og gode idéer...
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt det er noget tid siden der har været gang i dette indlæg... Men er lidt nysgerig for at høre hvad det hele er blevet til? Om der er en ny musikportal påvej til de danske internet brugere?

Mvh Morten Hundahl  -  Upfront Music

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja også mig - how goes?

 
Mvh
IK

Blogger & Tekstforfatter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)