Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms periode

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har et spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med.
 
Jeg har kørt en webshop som I/S fra august 2004. I januar i år ændrede jeg virksomheden til en enkeltmandsvirksomhed, hvilket medførte en masse rod og ekstra regninger. Men mit spørgsmål er nu: Når jeg nu skal lave årsregnskab hvad så med varelager, renter på banklån etc. Firmaet er jo i grunden præcist som før og ingen penge har skiftet hænder???????
  
På forhånd tusinde tak for hjælpen
 
Lærken
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem var ejere af I/S-et? Vel mere end dig alene? Derfor har "noget" skiftet hænder, og det skal der redegøres for ved afslutningen af I/S-regnskabet og åbningen af enkelmandsfirmaet. Ved banken, at det ikke længere er et I/S?

 
Mange hilsner
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anette

Tak for dit svar.
 
Vi var 2 personer om at starte vores I/S og jeg er nu alene om det.
 
Ja banken og alle andre instanser ved besked om virksomhedsskiftet.
 
Hilsen Lærken
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
I forhold til årsregnskab 2005 - Intet nyt:
Hvis I lukkede I/S-et i januar, skal årsregnskabet for 2005 være, som et årsregnskaber er, herunder at I skal oplyse ejerandelen på selvangivelsen og at overskud/underskud skal med i hver jeres selvangivelse med en andel, der svarer til ejerandel og arbejdsindsats. Altså: Samme metode, som da I lavede selvangivelserne for 2004.
 
2006:
I forbindelse med ejerskiftet i januar: Det kommer helt an på, hvad I ejer, og skylder væk, og hvordan det hele ser ud, men: De værdier, I har haft i firmaet, og den gæld, der måtte have været skal deles mellem de to interessenter, altså I to ejere. Det skal overskuddet eller underskuddet også, hvis der har været aktivitet i 2006. Hvis I har lukket tidligt i januar, er det let at gøre.
 
Jeg kan så forstå, at du "bare" har overtaget varelager osv. Det er formentlig noget, I er blevet enige om, men det kan også være, at I har et uafklaret spørgsmål her. Jeg ville nok foreslå jer at tale med en revisor, skatterådgiver eller anden regnskabskyndig for lige at få tjekket igennem, at alt er, som det skal være. Også for at sikre dig, at du får åbnet regnskabet i dit enkeltmandsfirma rigtigt.
 
 
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for dejligt fyldestgørende og letforståeligt svar Anette.

Nu er jeg med og det er jo helt rart!!
 
 
Hilsen
 
Lærken
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)