Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - Lommeregnere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra München
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 70
Fra  newQReation Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er 15 år. Jeg har i de seneste ca. 2 år, gået og tænkt over at det kunne være skide fedt at få sin egen webshop, og starte et firma. Jeg har snakket med et par af mine venner omkring det her med virksomhed, og de var også interresserede i det.

Den senste tid, har jeg så siddet og kigget på nettet, og set efter hvad vi egentlig skulle lave. Jeg har fundet frem til slik, men der var sgu en del problemer med at få noget hjem, som man så også kunne sælge til en fordelagtig pris, og man skal have tilladelse og jeg ved ikke hvad Wink. Jeg fandt også andre ting, men dem vil jeg ikke sidde og remse op.

Men nu! Har jeg fundet noget, som jeg ikke synes at kunne finde mange danske sider med (2 så vidt jeg ved), nemlig lommeregnere. Vil i mene der er et markede for det her? Eller er det helt hallo? Er det for tidligt for os?

VI har også tænkt os at sælge andre produkter, til skolebrug: passer, formelsamling, you name it senere hen. Men hoved området er lommeregnere.

 

Hvad synes i, er det totalt dumt?

 

Mvh.

NoeciSmile

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Noeci
Jeg er selv en und knægt, der elsker alt med iværksætteri. Jeg mener, at der findes et marked for salg af lommeregnere m.m. Jeg er selv lige startet på gymnasiet, og skulle bruge 1400,- på en TI 89 fra Texas Instruments (jeg købte gennem gymnasiet).
Jeg ved at problemet for mange af de mindre butikker med lommeregner er, at de ikke kan købe de helt store partier hjem, og derved ikke få den altafgørende og tiltrækkende pris på varen.
Du skal dog lige være opmærksom på, at der findes nogle regler for personer under 18 år, som starter eget firma.
Men husk at tænk dig om, inden du bare springer med på den nuværende "webshop bølge"
Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra München
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 70
Fra  newQReation Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar!

Jeg regner ikke med at starte noget lige nu. Jeg vil vente til jeg kommer på HHX, men jeg vil gerne have det meste på plads, sådan at det er til at gå til. Det med at være under 18, har jeg tænkt lidt på, men det er vel noget med at få sin værge til noget, eller hvordan er det?

Vores produkt skal ikke være TI, vi regner med at importere nogle som vi kan få hjem langt billigere. De kan (stort set) det samme, der står bare ikke texas industries på. ;)

Mvh. Noeci

/Jens Nannerup

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på de gældende regler på området (der skal du nok have fat i nogle af de rutinerede aminoer, eller søge lidt rundt i arkiverne her inde). Jeg tror det bliver svært at få indført nye lommeregnere i bl.a. gymnasierne. Fordi de gymnasielærer underviser udelukkende på de kendte, og derved for du svært ved at komme ind. Men hvis der findes en klækkelig sum at høste, ville man nok få nogle med på kinalommeregnerne.

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra München
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 70
Fra  newQReation Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jah, det kan godt være det kan være svært at få alle med, men jeg er sikker på, at nogle har lyst til at spare nemme penge, men det er nok også primært, dem som måske går under Gymnasie, HHX osv...

 

Angående det med regler, er der nogen der kan svare på det? :)

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærlig talt så tror jeg der er ringe chancer for at du får dem afsat til gymnasier elever, hvis der hverken til står HP, TI eller Casio på dem. På skolen bliver der undervist efter en bestemt type, og hvem tør købe en no-name lommeregner, de aldrig har hørt om? Desuden er det ofte deres forældre der skal betale for deres lommeregner, så kan de ligeså godt være med de andre.

Nu taler du så om, at du vil sælge dem til folk under gymnasie niveauet, jamen på det niveau tror jeg de fleste kan nøjes med en regner til 50-100 kr der kan de basale regneoperationer. Lidt højere i klassen findes en TI/Ba-30 med finansfunktioner som man kan købe for ca. 150 kr.

Så summa summarum så tror jeg ikke der er liv i at sælge disse lommeregner, medmindre du har rigtig gode forbindelser og kan få dem til rigtige attraktive priser.

 

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens, jeg tror desværre at din idé ikke kan realiseres.

Jeg har lige afsluttet 3.g med matematik på A-niveau og der SKULLE vi have ti-89 titanium, og den nye reform KRÆVER faktisk også denne lommeregner til B-Niveau. Alle nye skolebøger er skrevet til denne lommeregner, og samtlige programmer der medfølger bøgerne er også skrevet til denne lommeregner. Så tror desværre ikke der er noget marked for at få andre lommeregner end Texas indført i det danske skolesystem. Desværre

Fra München
Tilmeldt 18. Aug 08
Indlæg ialt: 70
Fra  newQReation Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jah, det lyder sgu som om i har ret, desværre, især med den sidste post. Jeg vil finde noget andet som jeg måske kan finde et markede for, men jeg har også tænkt på det med at udvikle en ny idé, noget der ikke er set før, for det bliver sgu sværere og sværere at sælge noget fra en webshop, med så mange som der er... ;)

 

Tak for alle svarene!

Mvh Jens Nannerup

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)