Ligestillede søges! ADVARSEL
Synes lige I bør høre om Hansa Financials, nu kaldet HansaWorld Enterprise fra www.hansaworld.com
For 10 år siden købte jeg MacHansa, som senere har skiftet navn til do., og det har jeg været meget tilfreds med. Det var nok det første økonomisystem der kunne køre som en ren Windows version. Tidligere havde jeg gennem mange år brugt PC Plus.
For 5 år siden fik de en ny dansk forhandler, og det lykkedes dem at sælge mig et serviceabonnement, fordi så kunne jeg opgradere til en nyere version (pris 12.000 pr. år). Jeg har aldrig haft brug for deres support, og jeg opsagde service abbonnementet efter dette år. Siden hen har jeg ikke haft brug for at opgradere eller behøvet support.
Programmet er imidlertid sådan indrettet, at der skal genereres og indtastes en ny "nøgle" hvert år, for at beholde fuld funktionalitet. Det har hidtil ikke været noget problem, for det var blot at ringe, faxe en speciel udskrift, og så fik man en ny "nøgle" pr. telefon.
For 2 år siden blev det nemmere via deres hjemmeside, selv at generere denne nøgle.
I februar modtager jeg pludselig en faktura på DKK 6.000,- + moms for serviceaftale i år. Da jeg ikke har bestilt en sådan, ringer jeg og afviser fakturaen. Jeg får den besked at jeg ikke må påregne fortsat at kunne få en "nøgle", hvis ikke jeg har en serviceaftale. Det var helt nyt, men de gjorde gældende at de have ret til at ændre licensvilkårene. Det ville jeg naturligvis ikke acceptere, og de lovede at gå videre med det "op i systemet". Jeg hørte ikke noget fra dem, og den 31.3.2006 ville min Hansa Financials have en ny nøgle for at fungere fuldt ud. Via deres hjemmeside fik jeg meddelelsen "Aftalen er lukket", når jeg prøvede at hente en ny "nøgle".
Igen måtte jeg ringe til dem, men fik den besked at den jo var lukket, fordi der stod en ubetalt faktura
![]() Jeg har stadig ikke hørt fra dem, og har nu sendt dem et anbefalet brev, hvori jeg kræver genåbning af muligheden for at hente "nøgle" på deres hjemmeside, eller at de ringer og giver mig en ny.
Er der nogen som har lignende erfaringer?
Jeg hører meget gerne fra andre, som skulle være i samme situation.
Håber ikke jeg har trættet jer med den lange historie. Måtte bare have det ud, i sammenhæng med denne tråd om regnskabsprogrammer. |
Kjeld, det var dog en skrækkelig historie. Jeg kan så ikke dy mig for at spørge: Hvad har du tænkt dig at vælge næste gang?