Dato: 4/23/2006 9:42:20 PM Forfatter: Martin Tygsen
... vi savner dog et program der nøjes med at holde styr på fakturering, så man slipper for alt det andet :)
Et program som påminder om at der skal faktureres på service aftaler etc.
Findes et sådan program måske?
I den næste udgave af Saldi (1.0.2) som forventes klar om 2-3 uger vil der være håndtering af udeståender med kunder (fakturahåndtering).
Dog vil håndtering af serviceaftaler og andre abonnementslignende aftaler, hvor der periodevis skal udskrives fakturaer/tilbud/genforhandlingsaftaler først blive implementeret i version 1.2, som er planlagt til sensommer 2006.
Jeg bruger Web-finans fra Scannet, men skifter nok til SummaSummarum i løbet af de næste måneder.
Hvorfor skifter du?
Er webtjeneste kontra selvstændig applikation en af årsagerne?
Hej Claus
Vi har på nuværende tidspunkt vores Web-shop ved Scannet, og da vi alligevel skifter til et andet system, så var det naturligt at overveje at skifte regnskabssystem også. Vi har været godt tilfredse med systemet, men jeg synes det er en dyr løsning. Jeg har også set på Saldi, men gik i stå da der stod noget om database på min computer for at køre programmet. Måske kan du uddybe hvad det helt præcis er det kræves af egen computer for at køre Saldi.
Hilsen
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Jeg har også set på Saldi, men gik i stå da der stod noget om database på min computer for at køre programmet. Måske kan du uddybe hvad det helt præcis er det kræves af egen computer for at køre Saldi.
Som klient op mod vores webtjeneste kræver det ikke andet end en webbrowser med understøttelse af JavaScript.
Hvis man vil have hele regnskabet til at køre på sin egen maskine, så kræver det, at man installerer Saldi-serveren, som altså også kræver installation af webserver og databaseserver.
Du kan køre Saldi gratis som webtjeneste (uden support og automatisk sikkerhedskopiering) og hvis du vil have mere tryghed skifte til betalingstjenesten, hvor begge disse er med. Se mere på Benyt Saldi som tjeneste.
Dato: 4/23/2006 10:22:24 PM Forfatter: Ida Dyhr · corpo lab Jeg bruger Mac, men måtte købe mig en pc, da der ikke fandtes et regnskabsprog der var kompatibelt med windows (så min revisor kunne læse mine posteringer).
Er der nogle der har gode erfaringer med regnskabs prog til Mac?
Da jeg er dybt træt af at bruge pc ...
Vi har ikke erfaringer med Mac, men da Saldi kun kræver en almindelig webbrowser at bruge (Firefox, Internet Explorer, Safari m.v.), så er både Mac og Windows understøttet.
Og dig og din revisor kan endda være på samtidigt, så I kan snakke direkte om regnskabsmæssige spørgsmål, mens i begge har systemet åbent. Men det kræver selvfølgelig en internetforbindelse.
Hvis du vil have det hele til at køre på din Mac (både klient og server), så har vi ikke kendskab til nogen, som endnu har installeret Saldi-serveren på en Mac, men det burde kunne lade sig gøre, da alle både webserveren Apache og databaseserveren PostgreSQL findes til Mac.
Macbrugere, som vælger Saldi må meget gerne sende mig en PM. Jeg vil gerne bytte tid med et par stykker (hotlineassistance mod dine erfaringer), så jeg hurtigt kan få konstateret, at det virker, som det skal.
Hvis summa havde fler bruger understøttelse, så var jeg nok også gået fra Navision C5.
Men jeg mangler desværre en del i summa som f.eks muligheden for at kode moduler, flere aktive brugere adgangen og des lignende.. Jeg ville gerne giver det 3 dobbelte af enterprise prisen eller mere hvis det bare virkede..
Den eneste hage jeg har ved C5 systemet er dens salgsnetværk, og MS pris strategi..
Dato: 4/29/2006 9:58:43 AM Forfatter: Brian Knudsen Hvis summa havde fler bruger understøttelse, så var jeg nok også gået fra Navision C5.
Men jeg mangler desværre en del i summa som f.eks muligheden for at kode moduler, flere aktive brugere adgangen og des lignende.. Jeg ville gerne giver det 3 dobbelte af enterprise prisen eller mere hvis det bare virkede..
Vi har faktisk en kunde, som er ved at flytte sine Summasummarum-regnskaber over i Saldi netop pga. manglende flerbrugerunderstøttelse.
Saldi er udviklet i PHP og er fri software, så du kan let kode egne moduler. Husk dog, at hvis koden er baseret på eksisterende Saldi-kode og deles med andre, så skal afledt kode også frigives som fri software.
Da Saldi baserer sig på en åben SQL-databaseserver, så er det let at benytte andre programmer til at tilgå økonomisystemets data.
I kan få en ny server med Saldi præinstalleret og opsat til jeres behov til kampagneprisen 6.000,- fra AgerCon i hele maj-måned. Denne pris er under det tredobbelte af en Summasummarum Enterprise-licens.
Desuden vil der ikke være nogen betaling for licenser - ej heller ved opgradering, hvis man selv kan håndtere det.