hej martin jeg har fået alle tiders ide, men hvor starter jeg, der er ingen tvivl om at ideen vil blive en succes, men der er mange andre der sælger et tilsvarende produkt, men ikke med de muligheder der er i min ide´ der bliver solgt utroligt mange af produktet, men ideen er og fremstille det i andet materiale således at det holder utroligt lang tid i lige netop det miljø som produktet bliver brugt i. men hvor starter jeg, min sjette sans siger mig at hvis det kommer frem i lyset vil de store producenter tage ideen til sig og så er løbet jo nok kørt..hvad gør jeg ? hvad ville du havde gjort ? mvh. Flemming |
en af de klassiske "Great idea!" tråde :)
Jamen først og fremmest ville jeg sætte mig ned og skrive en forretningsplan, få konceptet ned på papir, lav analyser af markedet, mulighederne truslerne etc. Lav et budget, find ud af hvad det vil koste at udvikle, kan du få patent på det.. kan ITU måske hjælpe dig med protype udvikling etc etc.
Der er rigtig mange overvejelser du bør skrive ned. Snak om ideen med venner og bekendte, få den prøvet af og se om dine argumenter holder overfor dem.
Jeg vil sige at en forretningsplan/konceptudvikling, altid er første skridt. Herefter er det meget klarere for dig hvad du skal gøre, om du skal låne penge etc. Du kan fx ingen penge låne uden en grundig forretningsplan.
I en forretningsplan kan du skrive lidt om eksistenberettigelse, og spørg dig selv hvorfor virker dit koncept? Er der brug for det? hvad adskiller produktet fra andre lignende produkter? Hvad er dine måltsætninger? etc.
Held og lykke.