Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har din kuglepen adgang til Word m.fl.?? Nej, vel? Men...?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxford Easybook systemet med Denos software og Logitech digital pen har nu nået nye højder med udviklingen af Version 2 af Denos-softwaren - den med den uovertrufne skriftgenkendelse!

Endnu bedre funktionalitet, enkel installation, nye muligheder - som f.eks. integration nu også i PowerPoint og mulighed for at gemme håndtegninger i billedfilformater med selvvalgt opløsningsgrad.
 
Med Oxford Easybook og digital pen er der ingen brudflader mellem "gode, gamle arbejdsmåder", hvor du skriver med pen på papir - og nutidens digitale arbejdsformer.
 
Skriv alt, hvad du lyster på papir - sæt din pen i dockingstation, - og du har skrevet ind i Word, Excell, Outlook (E-mail), kalender, "små, digitale huskesedler til din eller en medarbejders skærm/skrivebord" - ja, og nu også Power Point!
Kan du se sammenhængen med din arbejdssituation?
Slut med at skulle medbringe bærbar PC "og lige spørge om det er ok, at du tager noter"? eller slut med at bøvle med at renskrive noter fra notesblokke eller små sedler? Eller slut med at vente på refereater - du distribuerer dine noter/referater umiddelbart efter din pen når dockingstationen ved din bærbare henne på hotellet.
 
Vi sælger også SMART Board tavler, hvor man på samme måde har bragt et ældgammelt, analogt arbejdsredskab - tavlen, formidlingsfladen - ind i vor moderne digitale arbejdsverden, og med Oxford Esasybook m. Denos software og digital pen, opnår du nøjagtig samme udvikling:
et i mange henseender praktisk, ja, uundværligt, arbejdsredskab - kuglepen & notespapir - "flytter" fra den analoge verden over i den grænseløse, digitale verden, og integreres med de nye EDB-arbejdsredskaber, vi har lært at optage i vort arbejdsliv.
 
Hvor bliver den næste barriere mellem analoge redskaber og digitale ditto gennembrudt? - Jeg synes disse teknologier er dybt fascinerende! Og når jeg bliver (rigtig) gammel, er jeg sikker på, at sådanne teknologi-gennembrud vil jeg huske på samme måde, som mine bedsteforældre huskede telefonens, bilens og radioens fremkomst.
 
De digitale redskaber bliver sikkert stadig mere teknisk raffinerede, men har du lyst til at vær med i en forholdsvis tidlig fase, så skulle du overveje kvalitetsproduktet Oxford Easybook med Logitech digital pen og Denos softwaren.
Og har du brug for en digital tavleflade med samme egenskaber, så skulle du kigge på SMART Board digitale tavler - her her jeg lige nu en demo-tavle til salg til ca. ½ pris.
 
Et startsæt Oxford Easybook med Denos software, Logitech digital pen og noteshæfter og kalender kan fås for en rimelig pris. Men da papiret/hæfterne jo ikke har "palle-priser" som Bilka-baskere, så bruger man papiret med en vis, jysk omtanke for driftsøkonomien. Men omtanke har vel aldrig været en fejl, nærmest en dyd, ikke?
Nogle (ikke jeg) vil måske tillægge det fine papir en prestige i sig selv - men det gør jeg altså ikke. Jeg focuserer på den fantastiske funktionalitet og hvad den kan gøre for mig. Sådan er der så meget...
 
Du kan kigge nærmere på disse og andre bemærkelsesværdige produkter på min (ikke særlig kønne) netbutik på mit site: www.Brain-power.dk.
 
Hav en rigtig god søndag!
 
Med venlig hilsen
 
Martin Bodilsen
Fhv rektor
cand.scient.pol. & mag.
 
 
 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Kan du klare et stort verdenskort?

Dbh Martin
Fhv rektor-hadeobjekt ;-)
Fra Viborg
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Ja, jeg har hørt en anelse om dit forhold til skolen og dens bestand af kustoder, - men mange af dem var nu ret flinke og dygtige. Og du har ikke været specielt fremhævet på Rektorforsamlingen på Nyborg Strand - så du har jo nok ikke været alene om et problamtisk forhold til den traditionelle skole.
 
Men: du spørger om et verdenskort? Og så må jeg jo lige lave et mentalt sporskift, for min "søndagsprædiken" har jo været i det spændende område, hvor digitalisering bevæger sig ind på ældgamle analoge områder.
 
Og nu spørger du så til de mest analoge produkter i min lille butik, nemlig vægkortene?
 
Jo, jeg har et verdenskort - oven i købet et spektakulært verdenskort: det er udført i relief-teknik, hvor du tydeligt kan både se og føle (taktilsk læring) bjergene stige op af materialet. Dette giver en forunderlig virkning be beskueren, barn som voksen, man "drages" hen til det, og man kan ikke lade være at berøre det, føle sig frem over f.eks. Himalaya-kæden, eller Andesbjergene mm
 
Defor anbefaler vi også de (fortrinsvis) skoler, som køber disse specielle kort at hænge dem op på gangarealer eller andre steder, hvor de er frit tilgængelige: børn/elever/studerende skal have fri adgang til den uformelle læring, som kortene så glimrende understøtter, når beskeueren nysgerrigt nærmer sig denne sjældne type kort.
 
Jeg finder det meget morsomt - og positivt - at jeg det sidste år har solgt 5 Europakort til lokale virksomhedsejere her i Viborg. De har valgt at afmontere de gammeldags rundstokke, som kortene leveres med, og har i stedet fået kortene klæbet op på en let kunststofplade, monteret med en diskret metalramme og ophængt med tre spots på væggene i deres direktionslokaler (mødelokaler). Efterfølgende, når jeg har snakket med dem, er de meget glade for denne udsmykning - dels er Europakortet et usædvanlig flot kort per se (undskyld det latinske! - det er den gamle rektor) men kortet har flere gode formål: kortfuktionen snævert, flot udsmykning på en stor, lys væg, "signal-funktionen" - firmaet tænker internationalt - og endelig "small-talk-funktionen" - kort er formidabelt til at småsnakke om, alle kan bidrage på stort set lige fod, og alle lader sig fascinere af relief-teknikken.
 
Efter 2 ås ihærdigt arbejde har jeg fået overbevist producenten om, at disse korttyper skal udbredes endnu mere - til gavn for faget geografi og vores/dine unger - og min omsætning, selvfølgelig. Indtil årsskiftet var prisen 3.300 pr. stk. plus 300 kr. fragt. Nu er listeprisen i DK sat ned til kun 2.500 kr. plus fragt, - og hermed er kortene faktisk på linie med store, flotte vægkort fra den altdominerende aktør på markedet, Nordisk Korthandel. - Dette er jeg faktisk ganske stolt af, for relief-kortene ER eksklusive specialprodukter!
 
Men er kortene flotte, så skulle du se vores unikke globus i ægte 3-D - den er virkelig en fantastisk sag.
Det er for det første den største og eneste "serieproducerede" globus med ægte 3-D - altså hvor ikke blot landoverfladerne står frem af materialet, nej, her har du også oceanografien, med havbunden blotlagt - læg en lillefinger i Marianergraven - og med angivelse af de store tektonske brudlinier, "hot-spots" som Hawai-øgruppens over- og undersøiske vulkaner - og meget, meget mere.
Denne 64 cm Ø globus er en virkelig stopper: derfor har jeg den også med på messer og udstillinger, den er forrygende til at få folk til at stoppe op, så jeg kan få en snak med dem.
 
Den kan bl.a. beses på Experimentarium, Steno Museet i århus, en række folkebiblioteker - men ellers universteter, CVU''er, gymnasier, skoler af mange slags. Jeg har - prisen til trods - solgt 100 af dem på de to år, jeg har haft firma. Og det er jeg egentlig helt
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Det er nu også længe siden jeg har gået i skole, så de implicerede parter har haft tid til at fortrænge oplevelsen :-)
Mht. kortet, så skal jeg bruge et jeg kan sætte nogle nåle i, kan man det med dit kort?

Dbh Martin
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)