Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en sælger på ren provison?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Håber nogen kan svare på, hvad en sælger koster på ren provisionsbasis.  I en af de virksomheder, hvor jeg er tilknyttet skal vi have lukket nogen handler på mellem give and take 50,000 til et par hundretusinde. Man behøver ikke vide ret meget om produktet, det handler egentlig mest om at få etableret kontakten hos en række navngivne virksomheder vi har på en liste som vi ved har brug for og i forvejen køber denne service og som nu står i en situation, hvor de skal finde en ny levenradør, fordi deres gamle leverandør - vores konkurrent -  trækker sig ud af markedet, da de ikke kan få det til at løbe rundt, fordi vores målgruppe stiller store krav.  Vi tilbyder en relativt unik kompetence  indenfor bogbranchen som har særlig interesse for større erhvervskunder. og har allerede store internationalt kendte  kunder, der kan bruges som reference for at styrke troværdigheden.

Vi har ingen ide om, hvor lang tid det tager at lukke de aftaler, så der kræves noget risikovillighed, da vi kun kan tillade os at handle på no-cure no-pay, da selskabet er under opstart og vi har investeret alle andre midler i udstyr m.m..

Jeg har været ude at indhente nogen timepriser hos phonerfirmaer og sælgere og de ligger på en fast timepris på mellem ca. 350-650 kr. Er der nogen som har en ide til, hvad niveauet bør ligge på i procenter af salget eller kender til nogen cases, hvor vi kan sammenligne?

Den type sælger vi mangler er udadvendt, venlig, seriøs, dannet , en afslutter, og har gerne en form for videregående uddannelse, behøver ikke nødvendigvis være universitetsuddannet,  og orienteret mod max. kundetilfredshed og er indforstået med at vi hellere holder mere end vi lover, end lover for meget. Vi ønsker kun få et seriøst og langvarigt forhold til vores kunder, hvor vi holder, hvad vi lover, så det skal ikke være ngoet med at oversælge varen. Vores service  er i forvejen det bedste tilbud på markedet.

Håber at nogen kan give mig et tip til enten, hvor lønniveauet bør ligge og evt. nogen navne på nogen seriøse risikovillige sælgere ;)

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:40

Hej Kaffedrikker, det lyder vældigt interessant.

Jeg vil meget gerne vide lidt mere om produktet og markedet før jeg kan udtale mig konkret omkring pris og aflønning af en sælger. Jeg vil også gerne vide, hvad hovedårsagen er til, at du ikke foretager salget selv?

Du er meget velkommen til at ringe eller maile til mig og få en snak - det kan godt være, jeg kan hjælpe dig konkret videre, eller i hvertfald hjælpe dig i den rigtige retning med min erfaring.

henrik@aarhusmarketing.dk

87 32 28 00

Mvh.

Heinz

Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:15

Hej kaffedrikker

Jeg har god erfaring med at finde og ansætte sælgere og konsulenter. Der er efter min mening nogle profilmæssige sammenstød i det du tilbyder og det du søger.

Du er velkommen til at kontakte mig med henblik på en orienterende samtale om de ydelser jeg leverer – og de muligheder og det udbytte, som I kunne have af et eventuelt samarbejde.

PeakCondition er fokuseret omkring performance og samarbejde. Værktøjerne er DISC person profil analyser, coaching og salgsudvikling - herunder sælgertræning – samt i et vist omfang rekruttering / headhunting.

For yderligere information kig forbi www.peakcondition.dk eller ring på 2967 1636.

Med venlig hilsen 

Thomas Lildballe Jørgensen
PeakCondition

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:08

Uden at kende produktet og tidsforbruget, er det selvfølgelig lidt svært at vurdere, MEN... du skal nok regne med mellem 20-30% hvis sælgeren skal være ren provisions aflønnet +

De sælgere du typisk vil få, vil være fantaster, useriøse, upålidelige og være væk efter max 3 mdr. og så kan i starte med nye ansættelse samtaler.

Jeg har arbejdet indenfor salgsbranchen i mange år og de fleste jobs på ren provision. Min erfaring er at meget få sælgere kan og vil arbejde med ren provison medmindre de er fantaster, useriøse osv...

Mit bud er at rent økonomisk vil det bedre kunne betale sig for jer, at betale en fast hyre + bonus eller tage et salgsfirma ind. En anden løsning kunne selvfølgelig være at ansætte en salgschef der skyder penge i firmaet eller bliver aflønnet med aktie eller lignende.

Men de rigtige seriøse rent provisions sælgere er svære at finde!

Held og lykke med det

Mvh. Chris Harris

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 18:32

Hej..

Tak for dit indlæg. Det kan sagtens være der er en modsætning mellem den profil jeg søger og den type af sælgere som går på ren provision, så derfor vil jeg i første omgang forhøre mig her på amino om andres erfaringer. Jeg vil gerne kontakte dig snarest, men bare for at være helt sikker, så søger vi en no-cure nopay løsning i første omgang.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må vi så prøve noget andet - og vi er helt forstående overfor, hvis folk er skeptiske overfor at gå no-cure no-pay på et ukendt produkt, men altså nogen tænder jo på risikoen. Det gør jeg selv i mine jobs - no danger - no fun og kører ren provision som bestyrelsesformand, men jeg kender jo også direktøren i forvejen og ved han er en mand som holder sit ord. Det ved potentielle sælgere jo ikke om os.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 18:45

Hej Chris..

Jeg er bange for at du har ret, da vores konkurrent brugte et firma - xxxxx - som kørte efter en form for provisionsaflønning. Det endte med et mareridt for konkurrenten, fordi sælgerne stod og lovede kunderne alt muligt for at få handlen hjem, som konkurrenten altså ikke kunne levere, men de fik kundens underskrift ned på papiret. Derfor mit forbehold for kanonsælgere, Og jeg tror gerne på at der er alt for mange plattenslagere i salgsbranchen som sælger på ren provision.

Kan du fortælle mig om nogle cases, hvor sælgerne er på ren provision, så jeg har noget at sammenligne med? Jeg ved fra en sælger som var ansat i et fundraiserbureau at sælgere som henter støttebidrag til AIDS-fondet deler det sålesdes at 55% går til aidsfondet,  45% til salgsfirmaet, hvoraf de 22.5% går til sælgeren, men sælgeren er så også garanteret en fast grundløn. Her snakker vi så om at hele handlen, der typisk ligger i området 3000-5000 kr. er bruttoavancen, da hele produktet jo er varm luft/et støttebidrag.

Jeg har umuligt tid til at gøre det selv, da jeg er fuldtidsansat i forvejen andetsteds - dog som sælger på fast løn. Jeg ville helst finde nogen seriøse sælgere og give dem en god fast løn, men da vi har investeret hver en krone allerede for at få firmaets diverse aktiviterer til at vokse hurtigsst muligt, så er kassen tom i forhold til at give kanonlønninger uden sikkerhed.

Tak igen for svaret

Tilmeldt 24. Aug 08
Skrevet kl. 06:45

Et eksempel kunne være ejendoms investeringer i de berygtede 10 mands projekter.

Her er der rigtige mange rent provisions sælgere, der lover kunderne ting som slet ikke holder. Og med fatale følger for private menneskers privat økonomi...

Der findes selvfølgelig også seriøse firmaer og sælgere indenfor denne branche, men der er bestemt en årsag til at mange flygter når de hører ordet investering iejendomsprojekter.

Mvh. Chris

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 16:27

Hej.

Hmmm... Nu du siger det, kender en fyr som var mødebooker for den type virksomhed. Så vidt jeg forstod et af de mere seriøse af slagsen, da det var et kendt firma han bookede for. MEN selv dette kendte firma havde ingen skrupler med at lade ham bryde dørsalgslovgivningen og ringe selvstændige op i deres arbejdstid for at lokke dem til et projekt der ville reducere topskatten. Det koster forresten 20k i bøde  at ringe folk op som privatpersoner i deres arbejdstid sagde han, HVIS man bliver snuppet.

god weekend

Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:04

Jeg kender en virksomhed med RIGTIG dygtige b2b sælgere, udadtil tager de dog timepris, men jeg ved at hvis opgaven sjov og produktet er i orden kan de overtales til ren provision. Du skal dog nok forvente det koster penge, men de leverer varen. Vi brugte dem da vi skulle hente 4 store referencer i Tyskland - det gik faktisk rimelig stærkt.

Smid mig en mail, hvis du vil have et nummer......

:-)

Tilmeldt 24. Aug 08
Skrevet kl. 15:59

Hej

Er selvfølgelig nysgerrig om i har fundet en løsning ?

Mvh.

Chris

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)