Hej.. Håber nogen kan svare på, hvad en sælger koster på ren provisionsbasis. I en af de virksomheder, hvor jeg er tilknyttet skal vi have lukket nogen handler på mellem give and take 50,000 til et par hundretusinde. Man behøver ikke vide ret meget om produktet, det handler egentlig mest om at få etableret kontakten hos en række navngivne virksomheder vi har på en liste som vi ved har brug for og i forvejen køber denne service og som nu står i en situation, hvor de skal finde en ny levenradør, fordi deres gamle leverandør - vores konkurrent - trækker sig ud af markedet, da de ikke kan få det til at løbe rundt, fordi vores målgruppe stiller store krav. Vi tilbyder en relativt unik kompetence indenfor bogbranchen som har særlig interesse for større erhvervskunder. og har allerede store internationalt kendte kunder, der kan bruges som reference for at styrke troværdigheden. Vi har ingen ide om, hvor lang tid det tager at lukke de aftaler, så der kræves noget risikovillighed, da vi kun kan tillade os at handle på no-cure no-pay, da selskabet er under opstart og vi har investeret alle andre midler i udstyr m.m.. Jeg har været ude at indhente nogen timepriser hos phonerfirmaer og sælgere og de ligger på en fast timepris på mellem ca. 350-650 kr. Er der nogen som har en ide til, hvad niveauet bør ligge på i procenter af salget eller kender til nogen cases, hvor vi kan sammenligne? Den type sælger vi mangler er udadvendt, venlig, seriøs, dannet , en afslutter, og har gerne en form for videregående uddannelse, behøver ikke nødvendigvis være universitetsuddannet, og orienteret mod max. kundetilfredshed og er indforstået med at vi hellere holder mere end vi lover, end lover for meget. Vi ønsker kun få et seriøst og langvarigt forhold til vores kunder, hvor vi holder, hvad vi lover, så det skal ikke være ngoet med at oversælge varen. Vores service er i forvejen det bedste tilbud på markedet. Håber at nogen kan give mig et tip til enten, hvor lønniveauet bør ligge og evt. nogen navne på nogen seriøse risikovillige sælgere ;)
|
Hej Kaffedrikker, det lyder vældigt interessant.
Jeg vil meget gerne vide lidt mere om produktet og markedet før jeg kan udtale mig konkret omkring pris og aflønning af en sælger. Jeg vil også gerne vide, hvad hovedårsagen er til, at du ikke foretager salget selv?
Du er meget velkommen til at ringe eller maile til mig og få en snak - det kan godt være, jeg kan hjælpe dig konkret videre, eller i hvertfald hjælpe dig i den rigtige retning med min erfaring.
henrik@aarhusmarketing.dk
87 32 28 00
Mvh.
Heinz