Tror jeg holder mig væk fra Gigahost indtil videre. De mange nedbrud og håndteringen af dem synes jeg er ret uprofessionelt, uanset at der dog er tale om et discount-webhotel. Andre har haft en del problemer med dem: |
Hans Chr. Andersen:Spekulant.dk:En lille update på et muligt alternativ til OpenX:
Er ved at kigge nærmere på http://www.adpeeps.com som jeg vil installere om lidt - er der andre er har gode erfaringer med dette program?
Anbefaler ikke adpeeps. Jeg har brugt det i et års tid, det er nemt at gå til, og se umidelbart tillokkende ud, men det har periodesvis problemer (som netop nu - æv). Fra tid til anden går det i "baglås", og sidder helt fast, og belaster min server voldsomt. Jeg har ikke kunnet lokalisere fejlen, men det sker som regel om mandagen, hvor jeg har mest trafik, så noget tyder på at det er noget med koden der ikke er optimal. Det er ikke muligt at få kvalificeret hjælp fra producenten :-(
Jeg skifter nu til OpenX :-)
Har nu testet AdPeeps en lille uges tid og har stadig et par dage tilbage i prøveperioden. Synes umiddelbart det kører ret godt, så jeg vil overveje at købe en licens. Mit problemer er at jeg står og mangler et fornuftigt banner-administrationssystem her og nu. Ville hvis mit webhotel understøttede OpenX nok også vælge det i stedet, desværre tilbyder Surftown.dk ikke mulighed for at man selv kan slå PHP safe_mode til/fra. Hvis det en dag bliver muligt at køre OpenX gennem Surftown.dk hvor jeg pt. er hosted, vil jeg dog absolut overveje OpenX igen...
Har dog i AdPeeps konstateret en lille problematik omkring 3. partskode. Jeg har bl.a. et samarbejde med Webgains.dk hvor jeg af og til kører nogle annonce-kampagner. Når jeg kører deres annoncer gennem AdPeeps lader det til at klik ikke bliver registreret. Klikkene bliver derimod registreret hvis jeg sætter Webgains kode direkte ind på mine sider. Problemet må dog være til at løse, men har ikke fundet løsningen endnu.