Er på jagt efter godt program til banner-administration på mit site.
Har i første omgang afprøvet Eazy Ad-Manager Pro (http://www.scriptsez.net/index.php?action=details&cat=Ad+Management&id=1262856161). Det er et fint lille prisbilligt program, som er enkelt at gå til med mulighed for at lave banner-rotation på gif, jpg, flash osv. Der er også mulighed for simpel statistik. Desværre understøtter det ikke muligheden for bannerrotation med 3. partskoder (f.eks. scripts fra Google AdSence o.a.)
Kan nogen anbefale et godt program hvor sidstnævnte også er en mulighed? Jeg gører Apache, PHP osv.
Jeg er utrolig glad for OpenX indtil videre - nu får jeg oftere taget mig sammen til at kører diverse tidsbegrænsed reklamer, fordi det er så let at sætte dem ind.
Statistikken virker også ret gennemført. Jeg har dog ikke testet det helt i bunds og bruger således ikke den indbyggede klik-statistik endnu.
Jeg vil tro at Gigahost kan kører det, da du jo har fuld kontrol over din php.ini hos dem (du kan ændre den specifikt for hvert domæne du har).
Hehe.. jeg skulle til at foreslå dig OpenAds, men det viser sig så at det er OpenX .. det er tredje gang det skifter navn..Før hed det phpAds såvidt jeg husker.
Tak for tilbagemeldingerne. Der er jo noget der tyder på at det er værd at satse på OpenX (formerly known as OpenAds aka phpAds).
Har også været et smut forbi www.gigahost.dk som jo ser fint ud til rimelig penge. Det fremgår tydeligt at PHP safe_mode er slået fra jf: https://gigahost.dk/support/?page_id=35 og der er mulighed for selv at slå det til og fra efter behov.
Er der nogen der kan sige noget skidt om Gigahost kontra Surftown? Gigahost er en lidt mindre udbyder formoder jeg, og dermed måske lidt mere risikabel mht. backup, stabiltet osv.
Bortset fra det er jeg dog stadig på jagt efter et program til banner-administration indtil jeg evt. får flyttet mit site over på et andet webhotel eller får overbevist Surftown om at de er i konkurrence-vanskeligheder, hvis ikke de giver deres kunder mulighed for at slå PHP safe_mode on/off. Et webhotel som ikke kan tilbyde kunderne OpenX er jo ikke særligt prof. Tror på at OpenX bliver endnu mere udbredt med tiden.
Men kort og godt: findes der i første omgang et godt og simpelt alternativ til OpenX?
Du ser forkert på det ... OpenX har problemet hvis ikke de kan køre med safe mode slået til ... i næste udgave af php er der ikke noget der hedder safe_mode, der begynder sproget at kræve at du laver pæn kode...
Det kommer nok som et chock for mange opensource projekter, og det betyder at en del enten bliver smidt overbord, bliver forkert eller får travlt :)
Derudover er det eneste ansvarlige at gøre hvis du vil køre usikker software at køre det fra en VServer hvor det kun er dig selv det går ud over hvis det går galt :)
PHP safe_mode er selvf. sat til hos Surftown o.a. af sikkerhedsmæssige årsager. Spørgsmålet er blot om man ikke kan øge sikkerheden bedre og på anden vis. Men udover det synes jeg nu også det er en begrænsning i OpenX, at det kun fungerer optimalt hvis safe_mode er slået fra, det er jo ikke særligt fleksibelt og "open-source"-agtig. Ikke desto mindre høster OpenX (og forgængerne) store roser rundt omkring.
Vil dog alligevel kontakte Surtown og høre hvad de har at sige, også til det faktum at der ikke er noget der hedder safe_mode i næste udgave af php, så kunne det jo være de burde overveje at slå det fra allerede nu og i stedet lave andre sikkerhedsforanstaltninger.
Mht. pæn kode er vi helt enige, det er vejen frem, så man bl.a. kan sikre at ens websider køre ensartet på forskellige platforme. Det halter såmænd også med mine egne sider på Spekulant.dk.
Men stadigvæk: hvad kan anbefales til banner-administration udover OpenX? Jeg er villig til at betale en mindre sum for softwaren, dog max $100.
Vedr. erfaringer med Gigahost, så er jeg utrolig imponeret over oppetiden på den server jeg er placeret på (kan jo ikke udtale mig om andet). Det er ikke specielt kritiske ting jeg kører derfra, men derfor overvåger jeg stadig oppetiden.
Angående backup, så har jeg endnu aldrig betroet det til andre end undertegnede selv.
En lille update på et muligt alternativ til OpenX:
Er ved at kigge nærmere på http://www.adpeeps.com som jeg vil installere om lidt - er der andre er har gode erfaringer med dette program?
Anbefaler ikke adpeeps. Jeg har brugt det i et års tid, det er nemt at gå til, og se umidelbart tillokkende ud, men det har periodesvis problemer (som netop nu - æv). Fra tid til anden går det i "baglås", og sidder helt fast, og belaster min server voldsomt. Jeg har ikke kunnet lokalisere fejlen, men det sker som regel om mandagen, hvor jeg har mest trafik, så noget tyder på at det er noget med koden der ikke er optimal. Det er ikke muligt at få kvalificeret hjælp fra producenten :-(