Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man forvente af 185,000 mails

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev kontaktet af Riverhill som tilbød os en plads på deres mandagsmail via siden forbrugertilbud.dk.

Vi tog imod tilbuddet og vores annonce blev sendt ud til 185.000 modtagere.

Mailen resulterede i 163 "klik" (ifølge deres egen statistik) hvilket svarer til noget med 0,08%

Jeg havde dog selv forventet noget mere, men deres Account Manager mener følgende

Citat:

Det er heller ikke kun klik, der har værdi i denne annonce, din annonce og selve hjemmesideadressen
www.helsehelse.dk er jo blevet set af utroligt mange mennesker.

Citat slut.

Nu har jeg ikke prøvet at annoncerer på denne måde før, så jeg vil gerne vide om det er hvad man kan forvente, selv syntes jeg ikke at jeg har fået valuta for pengene.

Med venlig hilsen

Carsten Holm

www.helsehelse.dk
www.luxuscreme.dk
www.extendbar.dk

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:50

Det kommer vel an på hvad du har omsat for på de 163 clicks.

Tilmeldt 12. Jan 06
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 21:09

Ok - ja selvfølgelig.

men nu tales der jo meget om konverteringsrater herinde, og jeg havde selv forventet noget i omegnen af 2-4% 

Så jeg ville blot høre om andre havde erfaringer.

Socks & Me

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:04

Hej Carsten 

Jeg synes det lyder af meget lidt i forhold til 185.000 mails, men jeg ved ikke hvor meget der er almindeligt at få af kliks i sådan et nyhedsbrev, som mange sikkert tilmelder sig i forbindelse med en eller anden konkurrence og derefter nok knap skimter igennem (jeg vil så kun svare for mig selv her Embarrassed)

Du må nok prøve at sætte de 163 kliks op for at se din værdi af dem

• Hvor meget betalte du for de kliks du fik?
  • Hvor meget solgte du for i webshoppen?
  • Kan du se afvisningsprocenten for de besøgende (f.eks. vha. google analytics) var den høj eller lav?
  • Er dit besøgtal steget efterfølgende - altså i dagene EFTER nyhedsbrevet blev sendt ud?

men vigtigt er det jo også at finde ud af til en anden gang

• Ramte annoncen målgruppen eller kunne den være bedre
  • Var placeringen mon god nok
  • Har du fået en udvidet statistik i forhold til din annonce?
  • Hvad kunne du evt. have gjort anderledes for at få en bedre klikrate?

Bare lige lidt strøtanker fra mig på de sene aftentimer - beklager jeg ikke kan svare på dit spørgsmål. Jeg håer svaret kommer senere i tråden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

De er gode til at sælge det, men det var absolut ikke pengene værd da jeg prøvede for 1-1½ år siden.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 01:19

Rent svindel efter min mening - har også prøvet at blive taget i røven af dem for snart en del år siden.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:40

Hvad betalte du for de 185.000 mails?

Tilmeldt 12. Jan 06
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 09:34

Det kostede 4500,00kr

De havde et "sommertilbud" så prisen var så 2700,00kr + moms

Jeg har også tidligere haft en side i et år på E-guiden, hvilket heller ikke var nogen succesSad

Socks & Me

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45

Jeg synes personligt, der er for meget af sådan noget mail-rundsendings-fis der. Og det er ikke noget, der får mig til at klikke mere på et link frem for et andet. Der er efterhånden så mange reklamer på internettet, at jeg i hvert fald formår at ignorere størstedelen. Jeg bruger Google, når jeg skal finde noget, og afsøger markedet den vej igennem...

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:27

Problemet der er med denne slags store email lister er at dem som tilmelder sig, tit gør det fordi det er i forbindelse med konkurrencer og lignende. Herunder har de måske slet ikke valgt at modtage mails omkring emnet helse, og er derfor fuldstændigt ligeglade med den slags produkter. 

Derudover så er der nok ikke ret mange folk som modtager den slags reklamemails alt for tit som overhovedet gider læse dem igen og derfor bare slette dem når de kommer ind og de klikker da slet ikke klikke videre.

Da målgruppen er helt ved siden af, og jeres reklame måske er vist i en mail med en masse andre så er det formentligt årsagen til den helt utroligt lave CTR. Vi har kørt nogle kampagner for vores eget site, hvor vi  sendte nyhedsbreve ud til folk der havde tilmeldt sig vores nyhedsbrev dog også i forbindelse med en konkurrence, men det var stadig folk som havde interesse i emnet. Her var CTR helt oppe på 12-14% ud at 11.000 udsendte mails hvilket jeg var godt tilfreds med. Derimod oplevede vi ikke ret gode konverteringsrater.
Da vi havde utroligt mange forskellige produkter så skulle vi havde lavet meget mere individualiserede emails somkunne være genereret ud fra hvilke produkter modtageren var interesseret i, istedet for at lave et generelt produkttilbud, som måske alligevel kun ville passe til 5% af modtagerne. 

Læs evt. talefods whitepaper "Fra monolog til dialog" der giver en rigtig god indsigt i den tankegang man skal have ved udsendelse af nyhedsbreve og lignende direct marketing.

http://www.talefod.dk/hvorfor/downloads/

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)