Hej, jeg har underskrevet og lejet et ældre erhvervslejemål og havde ikke opdaget at bl.a. el-installationer var forældede og af bomuldstråd (Dvs. alt skal skiftes). Herudover ingen varme i lokalet i form af radiator el. gulvvarme. Mit bud er at der ikke har været renoveret de sidste 30-40år. Der står i kontrakten at jeg, som lejer, er forpligtet til at forny installationer herunder el, vvs osv. - jeg kan nu se at det bliver en kæmpe udgift, hvad gør jeg i sådan en situation? Er det rimeligt at forpligte udlejer til en så stor omkostning, som jeg/han ikke er blevet/var gjort opmærksompå? På forhånd tak. |
Som du selv siger... Du har underskrevet inden du opdagede at installationerne kræver fornyelse.
Det er kedeligt at sige det, men hvis du ifølge den kontrakt, som du selv har indgået, er forpligtet til at forny installationerne, så er der jo ikke så meget at stille op andet end at æde regningen selv. Havde du nu været lidt grundigere med at gennemgå lejemålet inden du underskrev kontrakten, så kunne du formentlig have forhandlet med udlejer om at dele udgiften eller at han påtog sig udgiften, evt. imod en lidt højere leje eller whatever. Nu står du med håret i postkassen fordi du først opdagede det bagefter.
Medmindre du kan godtgøre at udlejer bevidst har ført dig bag lyset eller forholdt dig oplysninger, så har du nok næppe nogen sag at gå videre med.