Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor, hvornår, hvorhen og hvordan..... webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har som så mange andre herinde på Amino leget med tanken om at starte en webshop. Der er bare det at jeg ikke ved noget om det....

Jeg kunne godt tænke mig at sælge div. rock n' roll merchandise til scandinavien. Jeg kommer ikke til at være alene om det, da min kone er hjemmegående med vores mindste barn. Så der bestemt en mulighed for, at hvis man kunne få bare lidt penge i kassen at min kone kunne drive biksen fuldtid. Men som sagt ved vi intet om at havde en webshop, vi har læst her på siden og div. andre steder, men uden at finde noget konkret.

Derfor har jeg prøvet at stille et par hv-ord op som jeg håber at få lidt feedback på:

Hvorfor: Jeg har en stor interesse for musik, især rockens mange grenre. Jeg elsker selv at købe merchandise over nettet. Min kone går som sagt hjemme med vores mindste søn et par år endnu, og hun har ikke noget at vende tilbage til da hun har valgt at gå hjemme. Vi kunne godt tænke os at lave en sådan webshop sammen. Hvor mange timer om ugen ligger i andre i det?

Hvornår: Jeg har læst mig til forskellige meninger om hvordan man starter. Der er to mligheder:
1: Hoppe hovedkulds ud i det "learning by doing"
2: Sætte sig godt ind i tingene og tage det stille og roligt

Hvorhen: Er det realistisk at få en forretning som vi begge kan leve af eller skal det forblive en interesse forretning med en smule overskud?

Hvordan: Jeg har læst lidt om dropshipping som lyder til at være en god måde at starte op på, da man kan lære lidt uden at lide de store økonomiske tab. Den anden løsning jeg har læst mig til, er at købe containere hjem også selv pakke og sende, men med risiko for store øko tab.

Er der nogen som kan hjælpe med et ca overslag på opstart af en webshop, uden vareindkøb? (altså hjemmeside produkter, betalingssystemmer osv)
Er der nogle der ude der kender en specifik rock n' roll merchandise producenter?
Hvor meget skal man reklamere?
Er der specielle betigelser som skal opfyldes? (godkendelser osv) 

Med venlig hilsen

Nicolaj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47

Hej Nicolaj

Det lyder rigtig spændende, jeg vil klart anbefale at I for læst bøgerne "e-pusher", "webshop-hvordan" og "e-iværksætteren", som alle er bøger skrevet at danskere som har rigtig mange råd til dig der skal starte op. Hvis du har læst disse 3 bøger vil du blive meget klogere på hvordan du skal gribe det hele an. I vil blive klogere på opstart, økomoni, webshop, leveradører, dagligvedligeholdelse, kundeservice, markedsføring, budgettering og hvordan du finder den rette leverandør af design, seo, webshopsystem, markedsføring eller om det er noget du vil begive dig ud i at lave.

Køb og læs dem før I overhovedet begynder at bruge mere tid og penge, da de kan spare jer for rigtig mange penge og tid.

Held og lykke.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:06

De tre bøger som Henning henviser til, vil tilsammen koste ca. 2.500 kr (+ omkostningen ved at læse dem alle).

Det vil nok være den bedste startinvestering, I kan gøre, da I så efterfølgende vil være langt bedre rustet til at finde den rigtige webshop og stille de rigtige spørgsmål til fremtidige samarbejdspartnere, leverandører m.m.

PS: Der er vist noget med, at webshop-hvordan havde indgået et samarbejde med e-pusher, så man får rabat på e-pusher ved køb af webshop-hvordan? Det vil i så fald kunne nedbringe de 2.500 i omkostninger lidt. Men det dukker Brian (forfatteren til Webshop Hvordan) nok op og fortæller om, hvis det fortsat gør sig gældende.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:15

Det er nemlig rigtigt, Frank.. Ved køb af Webshop Hvordan, får man som en ekstra lille bonus gave faktisk hele 375 kroners rabat på E-Pusher...

Og ved at læse disse bøger, kan man som Frank og Henning spare rigtig mange penge... for der findes rigtig mange begynderfejl, som hvis man bliver lidt oplyst kunne have undgået..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23

ps: så kan du evt. trække omkostning til bøgerne fra i dit regnskab, når du kommer dertil

Tilmeldt 22. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:10

Tak for svarene alle sammen.

Jeg må vist hellere på bog shopping.

Mvh Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 33
Fra  Bokseudstyr.dk Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nick.

jeg startede selv op med en lille onlineshop som vi så videreudviklede.

hvis man selv tror på produktet, og ved folk gider købe det, vil jeg mene det bare er at komme i gang.

jeg vil dog anbefale du kigger på dette link: https://adwords.google.dk/select/KeywordToolExternal

her kan du se hvor mange der leder efter dine produkter hver måned - hvilket er ret interessant når man kører en prof webshop.

i dag udvikler jeg webshops og online markedsføring - vi er ved at lave vores nye firmaprofilfærdig - wecom.dk

Som svar på dit spørgsmål så koster pbs med alle kort ca. 4000kr om året. og så betalingsgateway 200kr pr måned, hosting 39 kr pr måned og webshop plus minus 11.000,-

Ønsker dig en god dag.

Køb boksehandsker til Danmarks billigste priser - Leverandør af bokseudstyr til bokseklubber og private!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:20

Hej Calif

Kommer lige ind fra siden her, synes det var et rigtig godt link du smed her i tråden.

Jeg bliver i forlængelse af dette nød til at spørge hvordan det er det foregår med antal valgte ord, og når folk søger på disse ord, hvordan kommer man op ad stigen på google, hvornår betaler man for disse ord, når man fastsætter orderne, når folk søger på ordene eller når folk klikker videre på ens eget link.

Er der et sted hvor man kan se priser på de forskellige ord mv?

Jeg er snart færdig med vores nye webshop, og jeg må sige at jeg har bare kastet mig ud i det uden at læse bøger eller lign. - man kunne sikkert blive klogere, men jeg er altså typen der ikke altid eller faktisk ret sjældent læser manualen når jeg får en ny ting i huset :) Men jeg har til at starte med valgt en standard webshop løsning hos en dansk udbyder for ikke at bruge for mange penge til design mv fra start, så vil jeg hellere bruge disse på markedsføring og så når der er penge til det kan man gå igang fra bunden af...  - men jeg tror dog at uanset hvor meget jeg læser om alt dette SEO mv så forstår jeg det stadig ikke, så nogle der kan hjælpe mig her.

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 33
Fra  Bokseudstyr.dk Skrevet kl. 15:28

Hej Bendtsen.

glad for du kunne li' mit link. det er utrolig nyttigt når man driver forretning nu når nettet styrer en del.

der findes seo og Google adwords.

seo er et hårde arbejde men det betaler sig da man får en del nye kunder ved at ligge rigtigt, når en side er blevet optimeret efter dine kompetancer vil du stige i placering. dette kræver dog en del mere information.

Google AdWords - her betaler du pr. klik. og prisen den springer en del. der er brancher hvor man får flotte placeringer for 1kr år klik og andre kan komme op i 50 kr eller hvad markedet tillader - hænger sammen med udbud og efterspørgsel og selv hvad fortjenesten er på det produkt man sælger.

Du er altid velkommen til at kontakte mig på info@wecom.dk hvis du vil høre hvad dine søgeord kan ligge på i ca. priser. og hvad seo kan gøre for jeres virksomhed

Køb boksehandsker til Danmarks billigste priser - Leverandør af bokseudstyr til bokseklubber og private!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:38

Hej Calif

Har sendt dig en mail

Bendtsen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)