hej alle... Jeg sidder og slås med en idé, idéen består i at jeg gerne vil producere nogle ting som jeg selv sidder og designer, dette er i sig selv ikke noget problem, jeg har fået fat i en mellem mand som har mange forbindelser ude i den store verden og som jeg har sendt mine prototyper til, problemet ligger i at det er ved at trække ud med tiden, og derfor sidder jeg og tænker på om man kan markedsføre virksomheden før man har et produkt hjemme, jeg ved selvfølelig at det er lidt risikabelt at markedsføre et produkt som i realiteten ikke eksistere, da jeg kun har prototypen. Men jeg tænker at det det ville være smart at ha'' alt klart m.h.t. branding og markedsføring så jeg ikke behøver at koncentrere mig om det når mine produkter en gang dukker op. Spørgsmålet er så er det dumt, eller er det en smart tanke jeg har fået...? Jeg ved ikke om man så kan kalde det personlig branding, for det bliver næsten nød til at køre på min person istedenfor på produktet da det ikke eksistere endnu, og vil det være klogt...? M.V.H. Katrine |
Kære Katrine,
At forberede alt til markedsføring mindst du vente på produkterne er naturligvis meget klogt.
At markedsføre virksomheden før man har et produkt hjemme er risikabelt. Idet, at du har en forestilling om hvornår du vil få varerne, men det er ikke noget du kan selv styre eller har indflydelse på de uforudseelige ting.
Så det er ikke spørgsmål om du kun har prototypen lige nu, det er mere at du vil skabe forventningen til produktet, men så skal den også leveres til det planlagte tidspunkt. Det har jeg lært på en hård måde.
Det er formodentlige første gang du har en transaktion med din mellem mand, dvs. du har ikke afprøvet hvor pålidelige han er mht. leverings tidspunktets overholdelse.
Mht. personlig branding, det er en god idé.
Prøv at kontakte Anne-Mette fra What2Say (du er velkommen til at hilse fra mig), hun er dygtig og har nogle gode priser (men det koster stadigvæk nogle tusind kr.) til iværksættere.
Med personlig branding som en p.t. markedsførings strategi for din virksomhed er du faktisk tæt på story telling, som er meget ind i øjeblikket som et markedsførings redskab.
Da din marketing strategi er en ongoing process skal du forsat bruge tid på det, også når varerne er kommet. Idet, at det altid er noget som skal justeres.
Håber, at du kan bruge det til noget.