Jeg overvejer situationen hele tiden, og prøver at finde frem til en løsning. Jeg mener ikke en afdragsordning over 6 - 8 måneder er nødvendig, da hans eget forslag afdrager gælden på under 2 måneder. Tror bestemt også vi har en god sag, når han har vedgået sig rykker og faktura pr. brev Kunne man forestille sig følgende afdragsordning? Vi giver et fast tilbud på hvad resten af opgaven skal koste. Selvfølgelig med en kontrakt. Halvdelen af dette beløb betales, oven i de 10.000 han selv foreslår, ved aftalens indgåelse. 14 dage efter færdiggørelse af opgaven betales den resterende halvdel af projektet sammen med 12.500 af gælden. Efter yderligere 14 dage betales resten af gælden. Alt dette skal han så hæfte for personligt. Vi håber dette er en aftale han vil tilslutte sig. Denne aftale betyder for ham, at hans projekt bliver afsluttet, og at der ikke løber renter på gælden. For os giver den sikkerhed for at han hæfter personligt, og dette giver os vel endnu større sikkerhed for at få vores penge. Jeg havde egentlig forsvoret at udføre mere arbejde for ham, men denne løsning tillader det. Jeg mener, at begge parter får noget ud af denne ordning, og jeg skulle jo gerne have ham til at se, at det er en god løsning for ham. Ellers tror jeg ikke vi kommer nogle vegne. Venlig hilsen H&B
|
Ja, men vær enige om hvor længe han skal have til at svare, for han har jo trukket tiden en gang allerede!
Mette