Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe venter man på Google?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Når et domæne bliver aktiveret og shop bliver "live", hvor længe skal man vente på Google, at den kommer forbi?

Tager det dage, uger, måneder, år ?  HilsnerSmile

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:08

Mellem 5 minutter og 5 måneder..

Det er Google der helt suverænt afgør hvornår den kommer forbi, men man kan hjælpe den lidt på vej.
Google følger links, så noget af det første du skal gøre er at lave nogle gode links til din shop.

Du kan finde nogle muligheder her: http://www.amino.dk/wiki/index.php?title=Tekstlinks

Og så er det ellers bare og vente.. Du kan ved at søge på: site:dinshop.dk
på Google se om de har indekseret din shop.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 23:24

En endnu mere komplet og opdateret liste over steder at tilmelde din shop for at få Google forbi og skabe links til din butik findes her:

http://www.semoblog.com/tilf%C3%B8j-link-71.html

Det skal dog siges at selvom du får Google til at komme forbi din side en af de første dage efter du har åbnet butikken, så er det ikke sikkert at du kommer med i søgeresultaterne med det samme. Det er den såkaldte "sandbox effect" der gør at nye sider lige skal vurderes inden de kommer med i indekset. Men en masse links vil højst sandsynligt gøre at du kommer hurtigere med i søgeresultaterne. Her betyder relevansen og kvaliteten af de sider der linker til dig også meget.

Mvh

Jacob

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 12:36

Tusind tak. Så er det ordnet! Big Smile

På netnationen.dk er mit domænenavn stadig kun "reserveret" (efter 1 måned) [:'(]

Fra Odense
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:02

Der går somregel helt op til tre måneder før Google åbner op for en ny side. Har man dog skabt en masse indgående links, kan Google beslutte sig for at indeksere siden hurtigere.

Efter vi har fået et "ok" stort netværk af sider, bliver vores nye sider indekserede langt hurtigere end tidligere, pga. de mange indgående links vi har, der peger på den nye side.

Udover dette er siden opbygning selvfølgelig også relevant og hvor ofte du opdaterer den med mere. Google elsker indhold og ligger du nyt indhold ud hver dag, vil din side også blive crawlet hurtigere og botten vil vende hurtigere tilbage.

Yahoo og MSN er somregel ikke mere end 3 uger om at finde og indeksere nye sider. Som der bliver nævnt længere oppe, er dette pga. Googles sandbox funktion.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:31

Henrik_B:

Der går somregel helt op til tre måneder før Google åbner op for en ny side. Har man dog skabt en masse indgående links, kan Google beslutte sig for at indeksere siden hurtigere.

Hvis man arbejder lidt for sagen, tager det ikke tre måneder at blive indekseret hos google. Som regel tager det højst et par dage, hvis man har forberedt sig en smule.

Som Lars skriver ovenfor, skal man sørge for, at der er nogle links til den nye side. Disse skal være placeret på steder, hvor googlebot ofte kommer forbi, så man øger sandsynligheden for, at den kigger ind på den nye side.

Hvis man, når man åbner en side på et nyt domæne, sørger for at følge nedenstående opskrift, bør det ikke tage mere end højst nogle få dage at få siden indekseret. (Selv bliver jeg skuffet, hvis det tager meget mere end et døgns tid eller halvanden, når jeg åbner en ny side).

1) Sørg for, at domænet har noget indhold. Skrevet, så det kan læses af googlebot, og så domænet rummer mindst et par sider. (og unikt indhold, selvfølgelig)

2) Link til domænet fra steder, hvor googlebot kommer tit forbi. Det kunne være:

• eksisterende aktive blogs.
  • et link i footeren på aktive foraprofiler som her på Amino. (eller indlæg for den sags skyld).
  • nogle af de linkkataloger, som er aktive og er hurtige til at godkende indsendte links.

3) Vent i spænding og glæd dig over, at domænet snart kan findes i Google.

Note: Glem alt om at tilmelde din side til Google og de andre søgemaskiner via tilmeldingsformularer. Det er spild af tid. Bare sørg for, at der er gode links til siden, så skal søgemaskinernes botter nok selv finde vej derhen.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:32

Man skrev: Der går somregel helt op til tre måneder før Google åbner op for en ny side

Min erfaring er en helt anden... hvis jeg starter en ny side og poster bare ET link på min eksisterende side ToyotaExtreme.dk så går der ikke en uge inden siden er på Google...

På samme måde vil jeg mene at et link til din side fra Amino (i din signatur f.eks.) vil resultere i at du er på Google inden denne måned er omme :-)

At der så kan gå et stykke tid inden alle sider på dit site reelt er indekseret er så en anden sag :-)

*EDIT*

Frank var hurtigere end jeg men jeg deler hans holdning Smile

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:46

Mener I virkelig, at sandbox er et eksisterende fænomen på .dk domæner? Og i givet fald: Hvorfor?

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:54

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:56

Før nogen svarer på Thomas' spørgsmål, vil jeg lige kyle et bud på en definition af sandbox ind i debatten. For som jeg forstår det, har sandbox-effekten aldrig påvirket hastigheden af indeksering, men i stedet ranking.

På Seoroundtable har de skrevet en artikel for længe siden ved navn Google Sandbox defined, hvori de skriver:

"A site is sandboxed when it is new and does not rank for keyword phrases that are not incredibly competitive (such as a unique company name) in Google after making the page "search engine friendly" and after being indexed.

Some are mistaken that a sandboxed site is a site that has not been indexed by Google. That is wrong. Sandboxed sites are very much so indexed by Google, but have a hard time ranking for keyword phrases, no matter how competitive they are."

PS: Og mit bud på Thomas' spørgsmål er: Nej, jeg tror ikke, at man skal bekymre sig om sandbox på .dk-domæner. Det er i hvert fald ikke min erfaring.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)