Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hosted MySQL db.. nogle ideer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt specielt måske.. men søger en MySQL db, hosted på en Linux server. Jeg vil ikke have en hjemmeside hosted eller noget, men kun databasen. Det skal være tilladt at tilgå databasen fra alle ip'er, med brugernavn og kodeord selvfølgelig (hvilket jeg ikke kan hos min nuværende).

Nogen der gør i dette.. eller kender nogen der tilbyder dette?

Ser den meget gerne hosted i Europa.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:30

På almindelige webhoteller har jeg kun set løsninger, hvor man i forvejen skulle angive hvilke IP-adresser der havde direkte adgang til databasen. Men mon ikke det findes - man kan jo betale sig fra alting i dag. 

Men et alternativt forslag ellers:

Du kunne tage et normalt webhotel og sætte en simpel webservice op, hvor igennem du kommunikerer med databasen. Et andet aspekt herved er at du relativt nemt kan kryptere det data der sendes frem og tilbage.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 23:36

Jeps, altid løsninger hvor man skal angive ip'er først. Irriterende når nogle af klienterne ikke har fast ip :)

Fin idé, men systemet køre ikke sådan pt.. så søger umiddelbart bare en database man kan få rimelig fri adgang til. Min db der skal hostes fylder ingenting (0.5 mb) og trækker nærmest ingen trafik.. et gæt er et par mb om dagen, maks.

Måske hvis nogle alligevel har et setup kørende der tillader dette, vil lade mig hoppe på med en lille database for en billig mønt..

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:52

http://mysqlhosting.dk/ måske ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 00:00

Hehe, godt fundet! Dog kan jeg ikke umiddelbart lide der ikke står nogen om hvem der køre det.. kan desværre ikke have databasen til at ligge sådan et sted, skal gerne være lidt mere sikkert. Derfor vil jeg os gerne betale for det :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:02

Mit bud ville være at sætte en vserver op til dig hvorfra du så kunne køre din egen mysql installation?

Det er en løsning vi vil kunne levere relativt billigt, kontakt mig på mail@mc-solutions.dk eller 70 220 627 engang imorgen hvis det har interesse :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 00:10

Mikkel - Tak for info, men lyder for dyrt. Er spild at sætte en hel vserver op for at hoste en db på 0.5 mb.. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:19

Det drejer sig om sikkerhed ... hvis vi åbner for adgang ind i en delt database kan vi muligvis bringe andres data i fare.

Men nej ... en vserver kan laves relativt billigt ... men hvad havde du forestillet dig det skulle koste?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:12

Wickings:

Mikkel - Tak for info, men lyder for dyrt. Er spild at sætte en hel vserver op for at hoste en db på 0.5 mb.. 

Virtuelle servere fås fra under 100 kr. pr. måned: https://yourshelter.net/

Jeg kan installere en MySQL på Debian med phpmyadmin, for 1000 kr. ex moms. I såfald bestiller du bare en VPS, efter dit forbrug, og mailer mig et login på jh@webname.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:58

Jannik Hansen:

Jeg kan installere en MySQL på Debian med phpmyadmin, for 1000 kr. ex moms. I såfald bestiller du bare en VPS, efter dit forbrug, og mailer mig et login på jh@webname.dk

Og så siger folk at vi er dyre???

De to kommandoer på en debian box kan jeg godt skrive gratis da ... men nu glemmer du lige at fortælle at sådan noget også skal vedligeholdes og at det ikke er med i de 1000kr eksl. moms.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)